استاندار سیستان و بلوچستان:

عمده مشکلات سیل جنوب سیستان و بلوچستان در حوزه زیرساختی است

20 اسفند 1402 ساعت 8:15

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عمده مشکلاتی که سیل در جنوب استان به بار آورده در حوزه زیرساختی بوده به طوری‌که پل‌ها و بخش زیادی از جاده‌ها تخریب شده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، محمد کرمی در نشست ستاد مدیریت بحران استان که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد بیان کرد: اگر بعد از بارندگی در جایی مشکلی پیش می‌آید به این معنا است که ما قانون طبیعت را به هم زده ایم و یا اشکالی در حوزه‌های زیرساختی وجود دارد که به سرعت باید برطرف شود.

 وی با بیان اینکه از روز اول، بارندگی‌ها از سوی سازمان هواشناسی پیش بینی شده بود ادامه داد: همه برنامه ریزی ها انجام شده بود و از طریق رسانه ها اطلاع رسانی ها انجام شد. همچنین همه دستگاه‌ها به حالت آماده باش درآمدند تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

 استاندار تصریح کرد: مردم در این ایام بسیار کمک کردند و به کمک قایق و یا ماشین‌های شخصی‌شان برای توزیع اقلام بین سیل زدگان پای کار آمده بودند.

وی با اشاره به اینکه سیل اخیر سبب قطع برق، تخریب جاده و مختل شدن آبرسانی در برخی از روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان شده بود، افزود: برای خارج کردن مردم از این بحران همه دستگاه‌ها پای کار بودند، بخشی از محصولات کشاورزی و باغات در قصرقند، نیکشهر و زرآباد آسیب دیده، همچنین بندسارها نیز در این مناطق دچار آسیب شده که حتما باید تعمیر شوند.

کرمی تشریح کرد: اقداماتی باید انجام شود که اکنون مطالعات آن شروع شده که از بالادست از داخل ارتفاعات تا پایین به شیوه ها و روش های مختلفی آب پایدار شود تا از این آب در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان می‌گویند؛ چاه ها دچار مشکل شده است ادامه داد: ما باید این آب را به گونه ای داخل زمین تزریق کنیم تا در طول تابستان بتوان از آن استفاده کرد.

استاندار خاطرنشان کرد: قبلا مردم محلی از هوتک‌ها استفاده می کردند که بخشی از هوتک‌ها را باید توسعه داد و چیزی شبیه چاه نیمه و مجموعه بزرگتری ایجاد کنیم چون هزینه آن کمتر از سد است اما می‌تواند آب را تا حدی نگه دارد.

 وی افزود: عمده مشکل در حوزه زیرساختی است به طوری که پل ها و بخشی از جاده‌ها تخریب شده و این موضوع بسیار مهم است که یکی از دغدغه‌های مردم جنوب سیستان و بلوچستان نیز همین است که وضعیت راه‌های ارتباطی به سامان برسد.

کرمی مطرح کرد: با توجه به اینکه در سیلاب اخیر زمین های کشاورزی مردم آسیب زیادی دید، بنابراین برای توسعه کشاورزی باید اقدامات خوبی در این منطقه انجام شود.

 انتهای خبر/


کد مطلب: 63089

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcf1xdv.w6dmcagiiw.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir