کد مطلب: 63089
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
عمده مشکلات سیل جنوب سیستان و بلوچستان در حوزه زیرساختی است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عمده مشکلاتی که سیل در جنوب استان به بار آورده در حوزه زیرساختی بوده به طوری‌که پل‌ها و بخش زیادی از جاده‌ها تخریب شده است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۵
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، محمد کرمی در نشست ستاد مدیریت بحران استان که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد بیان کرد: اگر بعد از بارندگی در جایی مشکلی پیش می‌آید به این معنا است که ما قانون طبیعت را به هم زده ایم و یا اشکالی در حوزه‌های زیرساختی وجود دارد که به سرعت باید برطرف شود.

 وی با بیان اینکه از روز اول، بارندگی‌ها از سوی سازمان هواشناسی پیش بینی شده بود ادامه داد: همه برنامه ریزی ها انجام شده بود و از طریق رسانه ها اطلاع رسانی ها انجام شد. همچنین همه دستگاه‌ها به حالت آماده باش درآمدند تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

 استاندار تصریح کرد: مردم در این ایام بسیار کمک کردند و به کمک قایق و یا ماشین‌های شخصی‌شان برای توزیع اقلام بین سیل زدگان پای کار آمده بودند.

وی با اشاره به اینکه سیل اخیر سبب قطع برق، تخریب جاده و مختل شدن آبرسانی در برخی از روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان شده بود، افزود: برای خارج کردن مردم از این بحران همه دستگاه‌ها پای کار بودند، بخشی از محصولات کشاورزی و باغات در قصرقند، نیکشهر و زرآباد آسیب دیده، همچنین بندسارها نیز در این مناطق دچار آسیب شده که حتما باید تعمیر شوند.

کرمی تشریح کرد: اقداماتی باید انجام شود که اکنون مطالعات آن شروع شده که از بالادست از داخل ارتفاعات تا پایین به شیوه ها و روش های مختلفی آب پایدار شود تا از این آب در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان می‌گویند؛ چاه ها دچار مشکل شده است ادامه داد: ما باید این آب را به گونه ای داخل زمین تزریق کنیم تا در طول تابستان بتوان از آن استفاده کرد.

استاندار خاطرنشان کرد: قبلا مردم محلی از هوتک‌ها استفاده می کردند که بخشی از هوتک‌ها را باید توسعه داد و چیزی شبیه چاه نیمه و مجموعه بزرگتری ایجاد کنیم چون هزینه آن کمتر از سد است اما می‌تواند آب را تا حدی نگه دارد.

 وی افزود: عمده مشکل در حوزه زیرساختی است به طوری که پل ها و بخشی از جاده‌ها تخریب شده و این موضوع بسیار مهم است که یکی از دغدغه‌های مردم جنوب سیستان و بلوچستان نیز همین است که وضعیت راه‌های ارتباطی به سامان برسد.

کرمی مطرح کرد: با توجه به اینکه در سیلاب اخیر زمین های کشاورزی مردم آسیب زیادی دید، بنابراین برای توسعه کشاورزی باید اقدامات خوبی در این منطقه انجام شود.

 انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark