رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

اجرای ۱۱۰ کیلومتر لوله انتقال آب به مزارع کشاورزی در سیستان و بلوچستان

16 بهمن 1402 ساعت 7:47

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۰ کیلومتر لوله برای انتقال آب به مزارع کشاورزی با صرف اعتباری بالغ بر ۱۱۲ میلیارد ریال در سطح استان اجرایی شده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز» به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان سید محمدرضا سیدحسینی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۰ کیلومتر لوله برای انتقال آب به مزارع کشاورزی با ص، رف اعتباری بالغ بر ۱۱۲ میلیارد ریال در سطح استان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: استفاده از زیرساخت‌های نوین انتقال آب و جایگزینی آنها با سامانه‌های سنتی، یکی از راهکارهای کاهش مصرف آب و افزایش راندمان کاربرد آب آبیاری در اراضی کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: کانال‌های سنتی دارای معایب زیادی از جمله وجود علف‌های هرز، نفوذ آب در خاک و کاهش سرعت انتقال آب هستند؛ بنابراین بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی و انهار سنتی می‌تواند با مدیریت و هدایت آب‌های سطحی به این کانال‌ها کمک شایانی به بهبود و نگهداشت سفره‌های آب زیرزمینی کند.

وی در پایان اذعان کرد: انتقال آب با لوله علاوه بر افزایش راندمان، موجب صرفه‌جویی در مصرف آب خواهد شد. سازمان جهاد کشاورزی طی سال‌های اخیر اقدام به اجرای بیش از ۲ هزار و ۹۴ کیلومتر خطوط انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی سطح استان کرده است.

انتهای خبر/


کد مطلب: 62937

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcguy93.ak9xw4prra.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir