کد مطلب: 62937
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:
اجرای ۱۱۰ کیلومتر لوله انتقال آب به مزارع کشاورزی در سیستان و بلوچستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۰ کیلومتر لوله برای انتقال آب به مزارع کشاورزی با صرف اعتباری بالغ بر ۱۱۲ میلیارد ریال در سطح استان اجرایی شده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۷
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز» به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان سید محمدرضا سیدحسینی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۰ کیلومتر لوله برای انتقال آب به مزارع کشاورزی با ص، رف اعتباری بالغ بر ۱۱۲ میلیارد ریال در سطح استان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: استفاده از زیرساخت‌های نوین انتقال آب و جایگزینی آنها با سامانه‌های سنتی، یکی از راهکارهای کاهش مصرف آب و افزایش راندمان کاربرد آب آبیاری در اراضی کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: کانال‌های سنتی دارای معایب زیادی از جمله وجود علف‌های هرز، نفوذ آب در خاک و کاهش سرعت انتقال آب هستند؛ بنابراین بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی و انهار سنتی می‌تواند با مدیریت و هدایت آب‌های سطحی به این کانال‌ها کمک شایانی به بهبود و نگهداشت سفره‌های آب زیرزمینی کند.

وی در پایان اذعان کرد: انتقال آب با لوله علاوه بر افزایش راندمان، موجب صرفه‌جویی در مصرف آب خواهد شد. سازمان جهاد کشاورزی طی سال‌های اخیر اقدام به اجرای بیش از ۲ هزار و ۹۴ کیلومتر خطوط انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی سطح استان کرده است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark