جهاد فرهنگی ما در جهت نشر حماسه حسینی باید باشد

1 آبان 1393 ساعت 23:22

مدير کل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان گفت : مراسم فرهنگی عزاداری ماه محرم باید منبرگونه باشد تا با رشد معنویت نشر فرهنگ حماسه حسینی در دستور العمل اجرایی قرار گیرد.


حجت‌الاسلام عيسي بزماني ضمن عرض تسليت فرا رسيدن ايام شهادت حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت : پنجشنبه اول آبان همايش بزرگ توجيهي طلايه داران تبليغ با حضور روحانيان و مسئولين هيات های مذهبي در دفتر امام جمعه زاهدان برگزار شد.

وي گفت : اين همايش با هدف انسجام و سازماندهي مبلغين واعزامي به مساجد و هيئات مذهبي استان در ماه محرم،ارائه سرفصل هاي تبليغي وايجاد وحدت رويه در بين روحانيان مبلغ،تبيين بايد ها و نبايدها در امر تبليغ و تحقق شعار سال وارائه ساز و کار و دستور العمل اجرايي و موضوعات تبليغي عزاداريهاي محرم وصفر به مبلغين برگزار شد.

مديرکل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان اضافه کرد: حجاب و عفاف،تهاجم فرهنگي،خطر نفوذ مجددآمريکا در منطقه در پوشش مبارزه با داعش،مؤلفه هاي مورد نظر رهبر معظم انقلاب درخصوص اقتصاد مقاومتي،توجيه مبلغان در زمينه مبارزه با قاچاق کالا و ارز،تأکيد برمصرف بهينه آب با توجه به خشکسالي،مبارزه با مواد مخدر و.. . از جمله موضوعات مطرح شده در اين همايش به مبلغان اعزامي بود.

حجت الاسلام بزمانی به نقش مبلغان اشاره کرد و افزود : مبلغان باید در این ایام احکام و معارف دین و سیره اهل بیت (ع) را بیان کنند و همچنین از فضایل اخلاقی اصحاب سیدالشهدا (ع) مواردی را مطرح کنند .

وی به ترویج سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات مهم این ایام ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

مدير کل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان به وحدت امت اسلامی اشاره کرد و گفت : قصد دشمنان ایجاد تفرقه بین مسلمین است و با توجه به منطقه ای که ما در آن قرار داریم این امر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد .
انتهای پیام/


کد مطلب: 39629

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdci3qap.t1a3r2bcct.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir