رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:

اجرای طرح خودمراقبتی پیشگیری از رفتارهای پرخطر در زاهدان

26 اسفند 1394 ساعت 7:37

رئیس دانشگاه علوم پزشگی زاهدان از اجرای طرح خودمراقبتی پیشگیری از رفتارهای پرخطر در زاهدان خبر داد و گفت: ایجاد محیط کار سالم ازطریق اجرای برنامه و خط مشی‌های ارتقای سلامت در محل کار از جمله اهداف نشست های خودمراقبتی برای افراد است.


به گزارش زاهدانه، رئیس دانشگاه علوم پزشگی زاهدان از اجرای طرح خودمراقبتی پیشگیری از رفتارهای پرخطر در زاهدان خبر داد و گفت: ایجاد محیط کار سالم ازطریق اجرای برنامه و خط مشی‌های ارتقای سلامت در محل کار از جمله اهداف نشست های خودمراقبتی برای افراد است.
محمود رضا میری با اشاره به اجرای برنامه های نظام سلامت در استان اظهار داشت: پنجمین برنامه ملی تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت برنامه ملی ترویج و توسعه خود مراقبتی است که در نظام سلامت اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه خودمراقبتی کلیه اعمالی است که فرد بصورت اکتسابی یا آگاهانه و هدفدارباید انجام دهد، گفت: افراد برای حفظ سلامت جسمی، روانی- اجتماعی و در نهایت برای تندرست ماندن خود باید به خود مراقبتی بپردازند.
این مسئول از جمله مزایا و حیطه های مهم در خود مراقبتی را ارتقای سلامت و اصلاح سبک زندگی عنوان کرد و افزود: پیشگیری از بیماریها، خود ارزیابی وحفظ سلامت، مشارکت در درمان و توانبخشی از دیگر حیطه‌های مهم و اثرگذار در این زمینه است.
وی هدف از برگزاری نشست های خودمراقبتی را ایجاد محیط کار سالم ازطریق اجرای برنامه و خط مشی‌های ارتقای سلامت در محل کار، خلق محیط فیزیکی و فرهنگ حمایتی، تشویق شیوه زندگی سالم با همکاری کارکنان و کارفرمایان عنوان کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان علت شکل گیری شورای ارتقای سلامت در ادارات و سازمانها را حیطه پیشگیری از بیماریها و خودمراقبتی برای کارکنان سازمانها بیان کرد که براساس آن فعالیتهای آموزشی توسط کارشناسان بهداشتی به افراد ارائه می شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 49629

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcjhmex.uqeh8zsffu.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir