نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان عنوان کرد:

دولت در هشت سال گذشته در عمل به وعده هایش کوتاهی کرد/توصیه های رهبر انقلاب چراغ راه دولتمردان است

14 شهريور 1400 ساعت 9:35

مولوی نذیر احمد سلامی گفت: توصیه مقام معظم رهبری به اعضای هیئت دولت دو اصل ارزشمندی است که در نظام مبتنی بر اسلام باید در ارکان دولتی حاکم باشد.


مولوی نذیر احمد سلامی نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان در گفت و گو با زاهد نیوز، بیان کرد: توصیه مقام معظم رهبری به اعضای هیئت دولت چراغ راه و دو اصل ارزشمندی است که در نظام مبتنی بر اسلام باید در ارکان دولتی حاکم باشد، مردمی بودن یعنی فاصله ای میان مردم و دولتمردان نباشد و مسئولان در میان عامه جامعه رفته و ملت احساس کنند دولتمردان در سطح آنان بوده  و به راحتی برای حل مشکلات به وزرا دسترسی داشته باشند.

وی افزود: واسطه و کاغذ بازی برای دسترسی بین مردم و مسئولان نباشد و آحاد جامعه بدون محدودیت بتوانند با مسئولان دولتی ملاقات کنند دولتمردان منتظر مطالبه گری مردمی نباشند بلکه خود در میان ملت حاضر شوند و مشکلات را جویا شده و به دنبال حل آن باشند.

وی خاطرنشان کرد: فاصله ای نباید میان مردم و وزرا و هیئت دولت  وجود داشته داشته باشد، ساده زیستی یکی از اصول مهم حکمرانی در نظام اسلامی است، اسلام همگان را توصیه به دوری از اشرافی گری و اسراف دعوت می کند، تجمل گرایی در زندگی مردم و مسئولان وجود نداشته باشد.

مولوی سلامی تاکید کرد: ثروت به اندازه ای که بتواند معیشت زندگی را در پیش ببرد کافی است اما تجمل گرایی بی حد و اندازه در تمام ارکان زندگی برای مردم و مسئولان طبق سفارشات دین اسلام نکوهش شده و سبب هدر رفت و اسراف مال و عقب ماندن از ضروریات زندگی و جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم از راه روش حاکمان و مسئولان تبعیت می کنند و چنانچه آنان خوی اشرافی گری را در پیش بگیرند ملت نیز به این سمت سوق پیدا می کنند، ساده زیستی برای دولتمردان که الگوی جامعه هستند بسیار ضروری و مهم است.

وی اذعان کرد: کوتاهی دولت گذشته در بخش اقتصادی آشکار بود و رییس جمهور پیشین به وعده های خود در طول صد روز و نه هشت سال عمل نکرد اکنون دولت سیزدهم باید تلاش خود را برای جبران این کوتاهی ها به کار ببندد و کاستی های موجود در بخش های مختلف و علل افول اقتصاد کشور را شناسایی و برطرف کند، دولتمردان جلوی افزایش قیمتها را بگیرند و با اندیشه ای تازه و انتخاب روش های نوین سبب پیشرفت اقتصاد کشور شود.

مولوی سلامی تصریح کرد: بهره گیری از نیروی جوان و نخبه در کنار افراد باتجربه می تواند در ساخت آینده ای خوب در کشور موثر باشد چرا که انگبزه قوی در جوانان در شکوفایی جامعه، کار تولید و عمران و آبادانی موثر است و علل تاکید رهبر انقلاب نیز همین است.


کد مطلب: 60338

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcjotem.uqeytzsffu.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir