مدیرکل دامپزشکی یک استان غربی:

جزام مرغی شایعه‌ای بیش نیست/ مردم در مصرف گوشت مرغ اطمینان کامل داشته باشند

18 دی 1395 ساعت 13:09

مدیرکل دامپزشکی کردستان اظهار داشت: وجود بیماری جزام مرغی در کردستان شایعه‌ای بیش نیست و مردم نسبت به سلامت گوشت مرغ اطمینان کامل داشته باشند.


به گزارش زاهدانه به نقل از کردتودی،  مجتبی ورمقانی چهارشنبه شب در جریان بازدید سرزده خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان کردستان از کشتارگاه مرغ بالداران زاگرس دهگلان، اظهار داشت: آنفلولانزای فوق حاد پرندگان در ۱۱ استان کشور مشاهده شده و در حال کنترل و مهار قرنطینه‌ای است اما خوشبختانه تاکنون نمونه‌ای از این بیماری در مرغداری‌های کردستان مشاهده‌ نشده است.

 

 

وی افزود: مردم در خرید و مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ نگران نباشند.

 

ورمقانی در ادامه افزود: چه بحث آنفولانزای مرغی مطرح باشد یا نباشد از مردم انتظار داریم به هیچ وجه مرغ زنده خریداری نکنند.

 

مدیرکل دامپزشکی کردستان خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها به عنوان نماینده افکار عمومی تشکر می‌کنم که اجازه ندادند شایعات مبنی بر جزام مرغی در کردستان گسترش پیدا کرده و به افکار عمومی سرایت کند.

 

 

وی با بیان اینکه کردستان عاری از بیماری فوق حاد پرندگان است، گفت: بحث ضدعفونی و سلامت کشتارگاه‌های استان برای مجموعه دامپزشکی کردستان بسیار مهم است.

 

ورمقانی گفت: در حال حاضر 5 کشتارگاه فعال واقع در شهرستان‌های سنندج، دهگلان، بانه، مریوان و بیجار به طور میانگین هر یک ساعت 10 هزار قطعه مرغ کشتار می‌کنند.

 

 

برهان مندمی مدیرعامل کشتارگاه صنعتی بالداران زاگرس نیز گفت: تا این لحظه چیزی به اسم جزام مرغی در کردستان مشاهده نشده و این نامهربانی به صنعت مرغداری کردستان است که شایعاتی اینچنینی را مطرح می‌کنند.

 

 

محمدرضا امانی رئیس اداره نظارات بر بهداشت عمومی دامپزشکی کردستان نیز عنوان کرد: در شرایط کنونی که بحث آنفولانزای فوق حاد پرندگان مطرح است، نظارت‌های دامپزشکی کردستان بسیار فشرده‌تر شده تا هیچ گونه خطری سلامت شهروندان را تهدید نکند.

 

وی افزود: در راستای تأمین غذای سالم و کاهش میزان ضایعات از این به بعد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، مرغداری‌های کردستان نباید مرغ با وزن بیش از 2 کیلو و 400 گرم تولید کنند و در آینده این وزن به یک کیلو و 800 گرم نیز کاهش خواهد یافت.

 

 

عکاس: فرشید اردلان

 

انتهای پیام/



کد مطلب: 53471

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcjvxei.uqetazsffu.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir