کد مطلب: 53471
 
مدیرکل دامپزشکی یک استان غربی:
جزام مرغی شایعه‌ای بیش نیست/ مردم در مصرف گوشت مرغ اطمینان کامل داشته باشند
مدیرکل دامپزشکی کردستان اظهار داشت: وجود بیماری جزام مرغی در کردستان شایعه‌ای بیش نیست و مردم نسبت به سلامت گوشت مرغ اطمینان کامل داشته باشند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۹
 

به گزارش زاهدانه به نقل از کردتودی،  مجتبی ورمقانی چهارشنبه شب در جریان بازدید سرزده خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان کردستان از کشتارگاه مرغ بالداران زاگرس دهگلان، اظهار داشت: آنفلولانزای فوق حاد پرندگان در ۱۱ استان کشور مشاهده شده و در حال کنترل و مهار قرنطینه‌ای است اما خوشبختانه تاکنون نمونه‌ای از این بیماری در مرغداری‌های کردستان مشاهده‌ نشده است.

 

 

وی افزود: مردم در خرید و مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ نگران نباشند.

 

ورمقانی در ادامه افزود: چه بحث آنفولانزای مرغی مطرح باشد یا نباشد از مردم انتظار داریم به هیچ وجه مرغ زنده خریداری نکنند.

 

مدیرکل دامپزشکی کردستان خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها به عنوان نماینده افکار عمومی تشکر می‌کنم که اجازه ندادند شایعات مبنی بر جزام مرغی در کردستان گسترش پیدا کرده و به افکار عمومی سرایت کند.

 

 

وی با بیان اینکه کردستان عاری از بیماری فوق حاد پرندگان است، گفت: بحث ضدعفونی و سلامت کشتارگاه‌های استان برای مجموعه دامپزشکی کردستان بسیار مهم است.

 

ورمقانی گفت: در حال حاضر 5 کشتارگاه فعال واقع در شهرستان‌های سنندج، دهگلان، بانه، مریوان و بیجار به طور میانگین هر یک ساعت 10 هزار قطعه مرغ کشتار می‌کنند.

 

 

برهان مندمی مدیرعامل کشتارگاه صنعتی بالداران زاگرس نیز گفت: تا این لحظه چیزی به اسم جزام مرغی در کردستان مشاهده نشده و این نامهربانی به صنعت مرغداری کردستان است که شایعاتی اینچنینی را مطرح می‌کنند.

 

 

محمدرضا امانی رئیس اداره نظارات بر بهداشت عمومی دامپزشکی کردستان نیز عنوان کرد: در شرایط کنونی که بحث آنفولانزای فوق حاد پرندگان مطرح است، نظارت‌های دامپزشکی کردستان بسیار فشرده‌تر شده تا هیچ گونه خطری سلامت شهروندان را تهدید نکند.

 

وی افزود: در راستای تأمین غذای سالم و کاهش میزان ضایعات از این به بعد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، مرغداری‌های کردستان نباید مرغ با وزن بیش از 2 کیلو و 400 گرم تولید کنند و در آینده این وزن به یک کیلو و 800 گرم نیز کاهش خواهد یافت.

 

 

عکاس: فرشید اردلان

 

انتهای پیام/


Share/Save/Bookmark