کد مطلب: 49676
 
گزارش تصویری/
از اولین دستگاه رادیویی منطقه جنوب شرق ایران تا قدیمی ترین ساختمان قدیمی پست در زاهدان
کارشناس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان گفت: اولین دستگاه رادیویی منطقه جنوب شرق ایران در ساختمان قدیمی پست زاهدان ایجاد شد که بر مبنای آن نیز فرستنده ای یک کیلو واتی به زبان های هندی، اردو و فارسی اقدام به پخش برنامه می کرد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
 
به گزارش زاهدانه، ساختمان قدیمی پست زاهدان در اوایل دوره پهلوی اول برای انجام مراسلات پستی در سال 1311 هجری شمسی در بافت مرکزی و قدیمی این شهرستان در خیابان طالقانی واقع گردیده است.

کارشناس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه با بیان اینکه ساختمان قدیمی پست یکی از بناهای تاریخی اهل فن در این استان است، اظهار داشت: ساختمان قدیمی پست ایالتی سیستان و بلوچستان از جمله ساختمان های دولتی – اداری اولیه شهر دزداب قدیم ( زاهدان فعلی ) است که همزمان با شکل گیری هسته اولیه معماری شهری آن در سال 1311 هـ ش احداث گردید .

حسین اسلامی گفت: مصالح عمده این بنا از خشت خام در جرزها و آجر در نما می باشد که از شیوه معماری بومی کویری بهره گرفته شده است.

وی افزود: اولین دستگاه رادیویی منطقه جنوب شرق ایران در این مکان شکل می گیرد که بر مبنای آن نیز فرستنده ای یک کیلو واتی به زبان های هندی، اردو و فارسی اقدام به پخش برنامه می کرد.



Share/Save/Bookmark