مدیرکل پست سیستان و بلوچستان:
۴۰ درصد مرسولات پستی تولیدات داخلی است
مدیرکل پست سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰ درصد از مرسولات پستی استان محصولات تولیدکنندگان سیستانی و بلوچستانی در زمینههای مختلف مانند صنایعدستی، غذایی، کشاورزی و باغی است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۳
هدایتالله کرد در گفتگو با خبرنگار
زاهدنیوز بیان کرد: زمانی که ویروس منحوس کرونا در جهان بهصورت گسترده منتشر شد یعنی از سال ۱۳۹۸ که کشور با این بیماری درگیر شد جامعه بیش از گذشته به سمتوسوی خریدهای غیرحضوری رفت.
وی ادامه داد: خریدهای غیرحضوری دارای بستههایی با وزن و حجم مشخص هستند که توسط پست توزیع میشوند و این امر از سویی موجب تشدید فضای عملیاتی ناوگان حملونقل و نیروی انسانی برای رهسپاری، تجهیز و توزیع شده است.
مدیرکل پست سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در سالیان اخیر تلاش شده تا هر سه مقوله فوقالذکر در کنار همدیگر رفع شود و برای رفع کمبود فضای عملیاتی، مرکز مبادله جنوب شرق تفتان در شهرک صنعتی زاهدان ایجاد و افزایش فضاهای مبادلاتی در شهرهای استان (زابل، خاش، سراوان، ایرانشهر، مهرستان و کنارک) با فوریت انجام شده است و در ارتباط با کمبود ناوگان حملونقل هم سه کامیون، دو دستگاه کامیونت، یک دستگاه ون و دو دستگاه پراید وانت به ناوگان حملونقل اضافه شد.
وی افزود: در بحث کمبود نیروی انسانی مجوز ۱۳ نفر سرباز امریه از استانداری اخذ و بهکارگیری شد همچنین با گرفتن مجوز لازم تعداد بالای ۱۳ نفر نیروی شرکتی به همراه ۱۰ نفر نیروی پیمانکار و توزیع به مجموعه پست استان اضافه شد.
کرد تشریح کرد: میزان مرسوله وارد شده به استان یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۹۵۳ و میزان مرسوله صادر شده از استان یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۹۵ بوده است همچنین بالاترین نوع مرسوله ۲۶۵ هزار و ۶۷۰ بسته پستی بوده است.
وی ادامه داد: یکی از کارهای مهمی که از سال ۹۸ تاکنون در دستور کار پست استان قرار گرفته پست محصولات تولیدکنندگان سیستانی و بلوچستانی در زمینههای مختلف مانند صنایعدستی، غذایی، کشاورزی و باغی است.
مدیرکل پست سیستان و بلوچستان تشریح کرد: روزانه به طور متوسط حدود ۴۰ درصد از مرسولات پستی قبول شده در سطح استان مربوط به مرسولاتی مانند؛ صنایعدستی، سوزندوزی، عروسک بافی، حصیربافی، صنایع غذایی، کشک، آچار و کلوچه، محصولات کشاورزی، چای ترش و حنا، محصولات باغی، خرما، ترشیجات بوده است بهطوریکه این فعالیتهای پست استان در نشریه اتحادیه جهانی پست نیز منتشر شده است.
وی ادامه داد: در روزهای پایانی سال قبل خطوط پستی زاهدان - تهران و بالعکس، خط پستی زاهدان - کرمان و بالعکس خط پستی زاهدان - نیکشهر - چابهار و بالعکس جهت تسریع در ارسال پست مرسولات پستی ایجاد شده است.
کرد مطرح کرد: پست یکی از دستگاههای خدمترسان است که مستقیماً بدون واسطه با عامه مردم در ارتباط است اگر کارکنان پست خصوصاً نیروهای نامهرسان، تجهیز گر و قبولکننده یک روز در محل کار حاضر نشوند با حجم زیادی از نارضایتی در همان روز یا حداکثر در روز بعد مواجه خواهیم شد و این یکی از سختیهای مدیریتی کار پست است.
وی ادامه داد: حضور کامل نیروی انسانی در اداره پست و راهاندازی روزانه مرسولات پستی منجر به رضایتمندی حداکثری مردم شده است که این باوجود نیروهای مؤثر، مؤمن، متدین و معتقد به حقوق مردم میسر شده و با سعی و تلاش آنان تا امروز پستی روی زمین باقی نمانده است.
مدیرکل سیستان و بلوچستان اظهار کرد: باتوجهبه فیزیکی بودن کار پست عدم وجود مجوز جذب نیروی انسانی توانمند در پست یکی از چالشهای جدی پست استان است.
وی در پایان با اشاره به اهمیت ارتقای کیفیت در جهت رضایتمندی شهروندان گفت: در سال گذشته ایجاد خطوط جدید پستی، افزایش تعداد نیروی انسانی، افزایش و نوسازی ناوگان حملونقل، افزایش فضاهای مبادلاتی، تجهیز مراکز مبادلاتی به نوارهای نقطهای از اقداماتی بوده که خروجی آن رضایتمندی هم استانیهای را داشته است.
انتهای خبر/