کد مطلب: 44706
 
8 ساعت خوابیدن‌ در شبانه روز توانایی مغز را سه برابر افزایش می‌دهد
مطالعات نشان می‌دهند که هشت ساعت خوابیدن در شبانه روز، توانایی مغز را در انجام محاسبات ذهنی،‌ تفکر، ایجاد آرامش، یادگیری و بسیاری از دیگر از فعالیت‌ها تا سه برابر افزایش می‌دهد.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۲
8 ساعت خوابیدن‌ در شبانه روز توانایی مغز را سه برابر افزایش می‌دهد
 
به گزارش زاهدانه ، محسن عابدینی‌ نیا روانپزشک افزود: درصد بالایی از افراد جامعه در طی شب، دچار مشکلاتی می‌شوند‌ و متاسفانه این افراد معمولا اقدام خاص جهت درمان مشکل خود صورت نمی‌دهند.
 
وی با اشاره به اینکه اغلب مردم خواب کافی ندارند، تصریح کرد: هر انسان باید در طی شبانه روز 6 تا 8 ساعت بخوابد و کمتر از این میزان‌ می‌تواند توانایی مغزی را کاهش دهد.
 
عابدینی نیا تاکید کرد: مطالعات نشان می‌دهند که 8 ساعت خوابیدن در شبانه روز، توانایی مغز را در انجام محاسبات ذهنی، تفکر، ایجاد آرامش، یادگیری و بسیاری دیگر از فعالیت‌ها تا سه برابر افزایش می‌دهد.
 
وی گفت: همچنین‌ بسیاری از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که داشتن خواب کافی، احتمال بروز سر درد و میگرن‌ را نیز تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.
 
عابدینی نیا یادآور شد: خواب کافی در کودکان و جوانان اهمیت زیادی دارد که البته در سال‌های اخیر به دلیل نوع زندگی‌ مردم، بسیاری از کودکان‌ و جوانان بسیار کمتر از حد مورد نیازشان می‌خوابند.
 
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark