کد مطلب: 40052
 
جواد نیک گو شهید نهی از منکری که در روز تولدش به شهادت رسید
روز اول فروردین هر سال یادآور خاطره ی تولد و هم شهادت جواد نیک گو برای خانواده اش است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۲
 
شهید جواد نیک گو
به گزارش زاهدانه ، شهید جواد نیک گو در روز اول فروردین سال 1354 ( 54/1/1 ) در خانواده ای مذهبی در شهرستان زاهدان متولد شد .
 
دوران ابتدایی را در دبستان ولایت فقیه و راهنمایی را در مدرسه شهید رجایی زاهدان سپری نمود .

وی از آنجایی که علاقه ی شدیدی به فعالیتهای فنی بخصوص مکانیکی داشت پس از اتمام دوره راهنمایی ترک تحصیل و مشغول به کار در کارگاه های مکانیکی زاهدان شد .
شهید جواد نیک گو

او از انسانهای نیک و خوشروی دوران خویش بود و به گفته پدرش همیشه دغدغه پدر و مادرش را داشت و بارها تکرار می کرد دوست دارم همیشه در کنار شما باشم .

وی خدمت به مردم را وظیفه خود می دانست و که گاهی دیده می شد پس از تعمیر وسیله نقلیه افراد خود شخصاً وسیله را به منازل تحویل می داد . بخصوص در مواقعی که مالک وسیله دارای نقص فنی ، از بانوان می بود ، حاضر نمیشد خانمها در جلوی مکانیکی منتظر باشند .

جواد پس از گذراندن چهار سال در کارگاه های مکانیکی زاهدان عازم خدمت سربازی شد و دوران آموزشی را در پادگان آموزشی شهرستان بیرجند سپری کرد و پس از آن از طریق مشهد به گروهان تایباد و از آنجا به پاسگاه هشتادان منتقل شد .

14 ماه در پاسگاه مشغول خدمت بود که در پایان اسفندماه سال 1373 به همراه یکی دیگر از سربازان  هم خدمتیش که متاهل بود و اتفاقا همسرش هم به ملاقات شوهرش آمده بود مرخصی گرفته و عازم مشهد مقدس می شوند تا از طریق مشهد هرکدام به شهر خودشان برگردند .

در روز اول فروردین ماه سال 1374 پس از زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) در خیابان دانشگاه مشهد به همراه دوست و همسر دوستش در حال قدم زدن بودند که تعدادی از اراذل و اوباش به همسر سرباز هم خدمتی جواد ناسزا می گویند و مزاحم شان می شوند ، جواد با احترام ، نهی از منکر می کند و آنان را از این عمل گناه آلود منع می کند که متاسفانه یکی از اوباش با چاقو به وی حمله کرده و ضربه ای شدید به گردن شهید می زند و چاقو رگ گردن را می برد .

علیرقم تمام تلاشها جهت رساندن وی به بیمارستان اما بر اثر فوران شدید خون ، قبل از رسیدن به بیمارستان جواد شهید می شود.

قاتل دستگیر می شود ولی پس از مدتی پدر و مادر شهید حاضر می شوند از قصاص قاتل فرزندشان گذشت نمایند .

چیزی که در احوالات شهید موجب شگفتی است تولد و شهادت اوست که درست در روز و ماه تولد به شهادت می سد و از این قفس تنگ خاکی پر پرواز می گشاید.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark