کد مطلب: 43482
 
دیوار ارزش ها در لرزه معصیت ها
نظام خلقت بر مبنای قانون اسباب و مسبّبات و علت و معلول بنا نهاده شده، بدون حساب نیست.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۹
دیوار ارزش ها در لرزه معصیت ها
 
به گزارش زاهدانه ،وبلاگ منتظران بهشتی نوشت: نظام خلقت بر مبنای قانون اسباب و مسبّبات و علت و معلول بنا نهاده شده، بدون حساب نیست. از طرف دیگر سنت‌های ثابت و تغییرناپذیری از جانب خالق جهان بر جهان حاکم شده، مثلاً خداوند اراده کرده است که هر گاه قومی ایمان آوردند و صالح شدند، درهای برکت آسمان و زمین را بر روی آنان بگشاید: «ولو أنّ أهل القرى آمنوا واتّقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء والأرض؛(1) اگر اهل قریه‌ها (امت‌ها) ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌ساختند، درهای برکت آسمان و زمین را بر آنان می‌گشودیم».گاهی در زندگی و تعامل‌های روزمره مان با انسان‌ها، با افرادی برخورد می‌کنیم که احساس می‌کنیم هم صحبتی و هم نشینی با آنها (حتی برای مدتی کم) به ما نیرو و انرژی و شادابی بخشیده استوگاهی اوقات با افرادی برخورد می کنیم که کاری جز تخریب ارزش ها ندارند وبه قول خودشان درزندگی دنیا ازهمه جلوترندواگر شما هم از اعتقادات وارزش ها حرف بزنید میگه که این مذهبی واری ها دیگه چیه.

  در مجموع با تأمل و دقت، درخواهیم یافت که رفاه، آسایش، آرامش و امنیت در جاهایی است که ایمان و تقوای عمومی حاکم است اما ناامنی، ناآرامی، بلاها و مصیبت‌ها جاهایی چشمگیر است که ستم و بی‌تقوایی و بی‌عفتی نمود فراوان دارد.

پنجمین امام شیعیان امام محمد باقر علیه السلام به شخصی فرمودند: اگر خواستي بداني كه در وجودت خير و خوشبختي هست يا نه، به درون خود دقّت كن،
اگر اهل عبادت و طاعت را دوست داري و از اهل معصيت و گناه ناخوشايندي، پس در وجودت خير و سعادت وجود دارد؛ و خداوند تو را دوست مي‌دارد.
ولي چنانچه از اهل طاعت و عبادت، ناخوشايند باشي و به اهل معصيت عشق و علاقه ورزيدي، پس خير و خوبي در تو نباشد؛ و خداوند تو را دشمن دارد. و هر انساني با آن كسي كه به او عشق و علاقه دارد، محشور مي‌گردد.

Share/Save/Bookmark