کد مطلب: 36671
 
افراد خیلی حساس را بشناسید
خصوصیات افراد خیلی حساس شبیه به افراد درونگراست و درست مثل افراد درونگرا این افراد هم نیاز به تنهایی دارند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۱
به گزارش زاهدانه ، حسین ابراهیمی مقدم گفت: ویژگی‌های خاص افراد خیلی حساس آنها را از افراد با حساسیت‌های عادی جدا می‌کند. 

برای مثال اگر به راحتی از کوره در می‌روید یا نسبت به دروغ سریع واکنش می‌دهید یا سعی می‌کنید از فیلم‌ها و یا برنامه‌های تلویزیونی خشن دوری کنید.احتمالا بیش از حد حساس هستید.  
وی افزود: افراد حساس خلق و خوی دیگران بر آنها تأثیر می‌گذارد یا سریعا تحت تأثیر می‌گذارد یا سریعا تحت تأثیر موقعیت‌های ناراحت کننده قرار می‌گیرند. 

ابراهیمی مقدم تصریح کرد: نمی‌توان گفت بیش از حد حساس بودن بد، خوب، سالم یا ناسالم است این هم یک نوع روحیه است. هر چقدر بیشتر در مورد افراد حساس بدانید بهتر می‌توانید با این افراد ارتباط داشته باشید. هرگاه یکی از افراد نزدیک ما دارای این روحیه باشد یا اگر خودمان چنین فردی باشیم آگاهی در مورد این خصوصیت رفتاری کمک زیادی در روابط و زندگی‌مان می‌کند چون احساسات آنها را بهتر درک می‌کنیم. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: البته نباید این افراد را با افراد درونگرا یا خجالتی اشتباه گرفت گرچه شباهت‌های زیادی میان آنها وجود دارد. این افراد سیستم عصبی بسیار حساس‌تری دارند که وضعیتی فیزیولوژیکی و در عین حال روانی است. اصولا افراد بیش از حد حساس نسبت به محرک‌های خارجی مثل صدا، تصویر و حتی ارزش‌ها حساس تر هستند که افراد درونگرا به این اندازه حساس نیستند.  
 
انتهای پیام /    
Share/Save/Bookmark