کد مطلب: 39850
 
همایش سبک زندگی اسلامی در زاهدان برگزار شد
به مناسبت سومین روز از هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر، همایش سبک زندگی خانواده اسلامی با حضور علما، مسئولان، رابطان و دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۶
 
به گزارش زاهدانه ، صبح امروز (6 آبان ماه )در سومین روز از هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر، همایش سبک زندگی خانواده اسلامی با حضور علما، مسئولان، رابطان و دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در این همایش با تسلیت ایام محرم‌الحرام و شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش، اظهار کرد: یکی از واجبات و فروع دین ما که از اهمیت بسیاری نیز برخوردار است، فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: لذا در اجرایی کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر مواردی از قبیل، شناخت و معرفت نسبت به خداوند، شناخت الطاف الهی در حق خود، و خواسته خداوند از بندگانش و اجرای این خواسته‌ها از معروفاتی است که مورد تأکید در اسلام است.

وی تصریح کرد: باید در انسان‌ها یک تحول و دگرگونی به وجود آید تا از طریق آن، اجرای معروفات به عنوان یک اولویت زندگی پیگیری شود.

جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان هم در این همایش گفت: مردم در نهادینه شدن فرهنگ فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نقش بی بدیل دارند و هیچ کس نمی‌تواند این مهم را منکر شود.

محسن اکبری بیان کرد: همایش سبک زندگی خانواده اسلامی امروز به مناسبت سومین روز از هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر به طور همزمان در 9 استان دیگر کشورمان نیز برگزار شده است.

وی با اشاره به روزشمار هفته گرامی‌داشت احیاء امر به معروف و نهی از منکر در استان، افزود: برای این هفته، برنامه‌های متعدد و ویژه‌ای در سطح استان تدارک دیده شده است و فردا به عنوان «مبارزه با فساد و سلامت اداری»، روز پنج‌شنبه تحت عنوان «روز مقابله با تهاجم فرهنگی»، جمعه به عنوان روز «جامعه مهدوی و بیداری اسلامی» و روز شنبه به عنوان روز «نظارت همگانی رسانه‌ها و تشکیلات همگانی» نام گرفته‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان هم در این مراسم، اظهار کرد: امروز دنیای غرب تمام تلاش خود را به کار گرفته تا چهره اسلام و مسلمانان را در جهان بد نشان دهد و برای نیل به این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

حمزه سالارزهی گفت: بنابراین در این شرایط و برهه از زمان این وظیفه ماست که با حفظ هوشیاری و آگاهی در مقابل این تلاش‌های دشمنان اسلام ایستادگی کنیم.

وی با بیان مستندات تاریخی، بر لزوم نهادینه کردن فریضه مهم و الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد.

در این مراسم، از سه خانواده شهید امر به معروف و نهی از منکر استان به ویژه شهید لک‌زایی، فعالان برتر در ادارات، نهادها و اصناف که در عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان فعالیت داشته‌اند، با اهدا لوح تقدیر و تجلیل شدند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark