کد مطلب: 43152
 
پیاده‌روی پس از صرف غذا تا سه برابر به متابولیسم بدن کمک می‌کند
پیاده‌روی پس از صرف وعده‌های غذایی، می‌تواند تا سه برابر به متابولیسم غذا در بدن و هضم بهتر غذا کمک کرده و در نتیجه احتمال بروز مشکلاتی نظیر اضافه وزن را کاهش دهد.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۳۴
پیاده‌روی پس از صرف غذا تا سه برابر به متابولیسم بدن کمک می‌کند
 
به گزارش زاهدانه ، نریمان سعادتی متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: اگر پس از صرف غذا موادغذایی به درستی هضم و جذب شوند، در آن صورت بسیاری از مشکلات و اختلالات به ویژه مشکلات مربوط به دستگاه گوارش برطرف می‌شود.
 
وی با بیان اینکه ورزش کردن و پیاده‌روی از راههای بسیار مهم برای هضم بهتر غذا و متابولیسم مناسب غذاها است، تاکید کرد: پیاده‌روی پس از صرف وعده‌های غذایی می‌تواند تا سه برابر به متابولیسم غذا در بدن و هضم بهتر غذا کمک کرده و در نتیجه احتمال بروز مشکلاتی نظیر اضافه وزن را کاهش دهد.
 
سعادتی با اشاره به  اینکه ورزش پیاده‌روی از اضافه وزن پیشگیری می‌کند، گفت: باید یک برنامه‌ریزی جدی و منظم برای ورزش کردن انجام شود و در کنار رعایت الگوهای صحیح غذایی، ورزش و پیاده‌روی نیز مود توجه قرار گیرد.
 
وی یاد آور شد: پرهیز از پرخوری و آرام غذا خوردن نیز از دیگر موضوعات مهم است که به جلوگیری از اضافه وزن کمک می‌کنند.
 
سعادتی خاطر نشان کرد: سه وعده  غذایی اصلی یعنی صبحانه، ناهار، شام به هیچ عنوان نباید حذف شوند و البته بهتر است حجم این وعده‌ها کم و به میان وعده‌های غذایی توجه شود.
 
 
 
انتهای پیام/
 
Share/Save/Bookmark