کد مطلب: 56529
 
علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان:
فعالیت تروریست ها در مرزهای ایران با حمایت عربستان است/ جامعه اهل سنت گروگانگیری مدافعان امنیت را محکوم می کند
جمعی از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان ضمن محکوم کردن اقدام گروهک تروریستی جیش الظلم مبنی بر ربودن تعدادی از مرزبانان در میرجاوه گفتند: فعال
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل از عصرهامون، بامداد امروز تعدادی از نیروهای مرزی میرجاوه توسط گروهک تروریستی جیش الظلم در منطقه صفر مرزی لولکدان ربوده شدند.
در این راستا جمعی از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان با بیان اینکه فعالیت تروریست ها در مرزهای ایران با حمایت عربستان است، گفتند: جامعه اهل سنت گروگانگیری مدافعان امنیت را محکوم می کند.

فعالیت تروریست ها در مرزهای ایران با حمایت عربستان است
مولوی جان داد نارویی امام جمعه اهل سنت نصرت آباد در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون ضمن محکوم کردن اقدام گروهک تروریستی مبنی بر ربودن تعدادی از نیروهای مرزی شهرستان میرجاوه اظهار کرد: اینها دشمنان نظام و اسلام هستند که پرورش یافته عربستان سعودی، آمریکا و اسرائیل هستند.
وی بیان کرد: گروهک های تروریستی به واسطه حمایت های مالی عربستان سعودی دست به چنین اقداماتی زده و از هر طریقی می خواهند ایران را به زانو درآورند اما کور خوانده اند.
امام جمعه اهل سنت نصرت آباد ادامه داد: عربستان به جای حمایت ازمردم مظلوم، گروهک های تروریستی را حمایت مالی کرده که باید به صراحت گفت اینها جیره خوار استکبار جهانی هستند که به دنبال تفرقه افکنی در کشور ایران هستند.

محکوم کردن اقدام گروهک تروریستی مبنی بر ربودن تعدادی از مرزبانان در میرجاوه
مولوی مرادزهی مدرس دارالعلوم مسجد مکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون ضمن محکوم کردن اقدام گروهک های تروریستی مبنی بر ربودن تعدادی از مرزبانان در میرجاوه اظهار کرد: هرگونه ربایش و اقدام به خشونت و دست به سلاح بردن از نظر تمام اقشار جامعه محکوم است.
وی گفت: انجام چنین اقداماتی به بهانه دفاع از اهل سنت به شدت محکوم است، گروهک های تروریستی هیچ نمایندگی از طرف اهل سنت نداشته و نخواهند داشت.
مولوی حافظ اسماعیل مدرس دارالعلوم مسجد مکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون ضمن محکوم کردن اقدام گروهک تروریستی در ربودن تعدادی از نیروهای مرزی میرجاوه اظهار کرد: اهل سنت گروگان گیری و ربودن افراد را قبول ندارد و به شدت این موضوع را محکوم می کند.
وی ادامه داد: انجام چنین اقداماتی به اسم اهل سنت و برای دفاع از آنان از نظر ما محکوم است زیرا اهل سنت اگر خواسته ای داشته باشند آن را از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهند کرد و در چهارچوب قانون عمل می کنند.
مولوی حافظ اسماعیل بیان کرد: کسانی که اقدام به گروگانگیری کرده و دست به زور و سلاح می برند بدانند که راه اهل سنت راه قانون است و این اقدامات از نظر ما جایز نیست.

گروهک های تروریستی پرورش یافته آمریکا هستند
مولوی عنایت اله رسولی زاده امام جمعه اهل سنت سرباز هم در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: ربوده شدن تعدادی از نیروهای مرزی میرجاوه در حین خدمت و در کل انجام چنین اقداماتی به مثل گروگانگیری از نظر اهل سنت به شدت محکوم است.
وی با بیان اینکه این گروهک ها پرورش یافته آمریکا هستند، افزود: اهل سنت راضی نیستند که عده ای از اسم آنها سو استفاده کرده و دست به چنین اقداماتی بزنند؛ در این راستا از مسئولان کشور پاکستان خواهان رسیدگی به این موضوع هستیم مسئولان این کشور باید گروهک های تروریستی و اشرار را از مرزهایشان بیرون کنند تا شاهد وقوع چنین اتفاقات ناگواری در کشور جمهوری اسلامی ایران نباشیم.

گروگانگیری پدیده ای شوم واز نظر علما محکوم است
مولوی ملکی پور امام جمعه اهل سنت کنارک هم در این خصوص به خبرنگار عصرهامون گفت: ربوده شدن تعدادی از مرزبانان توسط گروهک های تروریستی به شدت محکوم است.
وی با بیان اینکه اهل سنت وکیل وصی نمی خواهند و اگر خواسته ای داشته باشند از طریق قانونی وارد عمل می شوند، افزود: گروگانگیری پدیده ای شوم واز نظر علما محکوم است، گروهک های تروریستی حق ندارند به نمایندگی از اهل سنت چنین اقداماتی انجام دهند چرا که کشتن عده ای از مردم بی گناه جایز نیست و ما آن را محکوم می کنیم.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark