۱
کد مطلب: 43632
 
مسئله مشکوک التابعین؛ چالش‌ها و مسائل
چندی است صف‌های مشکوک التابعین درب ادارات ثبت احوال دیده می‌شود. موضوعی که از دید پایتخت نشینان کم‌اهمیت و برای مرزنشینان بسیار مهم است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۱
مسئله مشکوک التابعین؛ چالش‌ها و مسائل
 
به گزارش زاهدانه ،وبلاگ تنگه احد نوشت : چندی است صف‌های مشکوک التابعین درب ادارات ثبت احوال دیده می‌شود. موضوعی از دید پایتخت نشینان کم‌اهمیت و برای مرزنشینان بسیار مهم.

موضوع مشکوک التابعین از موضوعات مهمی بوده که بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم توسط وزارت کشور استانداری پیگیری می شود. اما نکته اساسی در این رابطه تلاش استانداری و اعمال فشار طیف تندرو مکی در استان برای ساختن هویت ایرانی برای افاغنه و اتباع سایر کشورهاست . متاسفانه این یک واقعیت بوده که از دید نهادهای ذیربط مخفی مانده است . چند روز پیش با معلم یکی از مدارس حاشیه شهر زاهدان در این رابطه صحبت نمودم که وی اظهار داشت دانش اموزان افاغنه جدیدا تحت پوش طوایف در حال اخذ شناسنامه بوده و در مدرسه دانش آموزی وجود دارد که خود دارای تایعیت ایرانیست و برادرش دیگرش که شناسنامه ایرانی دارد فامیلی متفاوت با برادر خود دارد. اما نکته مهم تر این است که حجم فراوانی از افاغنه سایر استانها به این بهانه وارد استان شده و خواستار اخذ شناسنامه ایرانی هستند.

آن چه که معلوم است متاسفانه استانداری نه تنها از این موضوع ناراحت و نگران نیست بلکه با اعمال نفوذ به تسریع این روند کمک نموده اند . در این رابطه می توان به وضوح می توان ردپای سران افراطی مسجد مکی را مشاهده نمود. هدف اصلی طیف مکی از این اقدام نیز برهم زدن تعادل جمعیتی و افزایش دامنه باج خواهی از نظام وانقلاب است .

متاسفانه هدف دولت در حمایت از این موضوع هم نه تنها تامین کننده منافع کشور است بلکه به نظر می رسد هدف دولت حفظ منافع جناحی و کسب آرای بیشتر در انتخابات آتی است اما دولت متاسفانه برآن واقف نیست که شناسنامه دار نمودن افاغنه اولا در درجه اول خیانت به کشور است دوما عدم دقت در ساماندهی مشکوک التابعین موجب بروز گسترش نا امنی و افزایش شرارت در استان است . سوما این خطر باعث کاهش سطح عمومی بهداشت منطقه و از بین رفتن سرمایه ملی برای تابعین کشوری است و چهارما با این اقدام خطر شورش و ایجاد نا امنی از سوی همسایگان را افزایش می دهد و به گونه ای امکان تاثیر گذاری و باج خواهی کشورهای همسایه را افزایش می دهد.

این مسئله اگرچه در نگاه اول در پاسخ به خواسته عده‌ای ایرانی است که در مرزها به عللی شناسنامه نگرفته اند ولی در عمل از دو جنبه دچار کژکارکرد شده است و به جای امنیت سازی به امنیت سوزی منجر شده است. عده زیادی افغانی در قالب این طرح شناسنامه ایرانی گرفته اند. از لحاظ سیاسی نیز باج دادن به شخصی مثل عبدالحمید بوده است و منجر به بالا رفتن قدرت یک مخالف درجه یک نظام شده است.

در پایان نیز ذکر این نکته را باردیگر لازم می دانم " رای من و هزارن نفر دیگر تقدیم روحانی ! اما این حرکات تفرقه انگیز هیچ کمکی به جایگاه شما نخواهد کرد"
Share/Save/Bookmark
 


 
محمد
واقعاً واسه استاندارمون متاسفم . تشکر از آگاه سازی شما (1552)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۱:۵۰:۴۷