کد مطلب: 43797
 
مولوي شهيد مصطفي جنگي زهي نمادي وحدت در سيستان و بلوچستان
ديريست كه لاله نقس پيراهن ماست اين خاك عزيز سربه سر ميهن ماست با جنگل و مهر و پاكي آموخته ام اين پرچم سبز و سفيد سرخ رنگ تن ماست.
تاریخ انتشار : جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۱
مولوي شهيد مصطفي جنگي زهي نمادي وحدت در سيستان و بلوچستان
 
به گزراش زاهدانه،وبلاگ پسر نیک نوشت:ديريست كه لاله نقس پيراهن ماست اين خاك عزيز سربه سر ميهن ماست با جنگل و مهر و پاكي آموخته ام اين پرچم سبز و سفيد سرخ رنگ تن ماست.در دین اسلام همه برادر و برابریم و همه مذاهب اسلامی اعم از گروههای سنی و شیعی اشتراکات ، اعتقادات و منافع مشترکی داريم و در کنار آن با دشمنان مشترک هم روبرو و درگیر هستيم که در صدر این دشمنان, آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند .

جمهوری اسلامی ایران الگو در زمینه ایجاد وحدت اسلامی و مبارزه با دشمنان جهان اسلام است و باید کشورهای اسلامی اعم از ملت ها و علما و دولتمردان از این الگو درس بگیرند و همه با بسیج امکانات جهان اسلامی و با استفاده بهینه از همه ظرفیت های کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان به سمت تقویت عزت و اقتدار جهان اسلام و همچنین مبارزه با اهداف و توطئه های دشمنان مسلمانان حرکت کنیم.


دشمن مشترک ما آمریکا و صهیونیست ها هستند و گروه های تروریستی تکفیری هم مولود تفکر افراطی صهیونیست هاست و به اهل تسنن و اهل تشیع هیچ رحمی نمی کند و آنها دنبال منافع صهیونیست ها و آمریکاییها و غربیها و همچنین تضعیف جهان اسلام هستند.

همه ما مسلمانان باید هوشیار باشيم و بدانيم که هرگونه تفرقه به نفع رژیم صهیونیستی است و دشمن هر روز فتنه جدیدی ایجاد خواهد کرد و سیاست شناسی مسلمانان ایجاب می کند که دشمن واقعی را به خوبی بشناسند و مقابله کنند که همان اسرائیل وغربیها هستند.

وحدت اسلامي

نياز به وحدت در ميان کشورهاي مسلمان، امروزه بيش از هر زماني احساس مي شود. در حالي که جاي جاي جهان اسلام به صور مختلف (همچون اشغال مستقيم در فلسطين، دخالت نظامي در ليبي و بحرين و دخالت هاي سياسي در سوريه و مصر) مورد تجاوز قرارگرفته است، احياي گفتمان امت واحده اسلامي مي تواند راهگشا باشد.وحدت اسلامي ميتواند نشان دهنده ي قدرت و شوکت اسلام، توانايي مسلمين، عامل غلبه بر ابرقدرتها و ظالمين و موجب مطرح شدن ديدگاه هاي اسلامي گردد.



جهان اسلام با آن همه سابقه درخشان خود، امروزه درون خود با مشکلات گوناگونی مواجه است. کشورهای قدرتمند و استعمارگر که دوام و بقای خود در از بین بردن اسلام و ضعیف نگهداشتن مسلمانان می‌بینند، به ترفندهای گوناگونی برای جلوگیری از وحدت مسلمانان و ایجاد تفرقه دست می‌زنند. در چنین وضعی بر تمام مسلمانان و کشورهای اسلامی فرض است که با محوریت اسلام به مقابله با چنین اهداف شوم استکباری برخیزند. این مهم در ایران با پیروزی انقلاب اسلامی و راهبرد وحدت اسلامی به وسیله امام خمینی قدس‌سره به منصه ظهور رسید. نوشته حاضر، نقش انقلاب اسلامی ایران را در بیداری و وحدت مسلمانان جهان بررسی می‌کند و راهبرد این انقلاب را درباره هماهنگی سیاست داخلی و خارجی، توجه به اصول مشترک مذاهب اسلامی و دور از سیاست‌های تفرقه‌انداز و تأثیر آن در برقراری روابط دیپلماتیک مورد اشاره قرار داده و پس از آن، علل تفرقه بین مسلمانان و اسباب تحقق وحدت اسلامی از دیدگاه امام خمینی را بررسی کرده و اقدام‌های جمهوری اسلامی ایران در تحقق این امر از برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی و تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را تجزیه و تحلیل کرده است.



و در پايان دل نوشته ام:

مابعنوان یک سیستانی و بلوچستانی،فرقی نمیکند چه شیعه و چه سنی بايد راه شهيد جنگي زهي هارو ادامه بدهيم, چون این شهدای عزیز در راه ایفای وظیفشون از بزرگترین و عزیزترین چیزهاشون گذشتن اگه بخواهیم راهشون رو ادامه بدیم ما هم باید از بعضی از بزگترین و عزیزترینهامون بگذریم ..
بایدببینیم خواسته مولوي شهيدجنگي زهي چی بوده به آن عمل كنیم وهمیشه زیر یک پرچم مشترک پیرو ولایت فقیه باشیم..
جانم فداي ايــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــران
Share/Save/Bookmark