کد مطلب: 31115
 
احیای «تالاب هامون» ‌وارد فاز عملی ‌شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه احیای «تالاب هامون» ‌وارد فاز عملی ‌شد، گفت: کارگروه‌های تخصصی مشکلات موجود ‌را بررسی ‌و برای رفع آن راهکار ارائه می‌کنند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۴
به گزارش زاهدانه،به نقل از روابط عمومی ‌محیط زیست سیستان و بلوچستان، خسرو افسری در دومین‌ کارگروه احیای تالاب هامون با ‌‌حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مدیران‌، معتمدین‌، متخصصان و دانشگاهیان‌ افزود: پیگری موضوع احیای تالاب هامون که بسیار مورد تاکید ‌استاندار سیستان و بلوچستان است در حال رسیدن به فاز‌های جدید و عملی خود شده است.

وی با بیان اینکه ‌مقرر شده هر 15 روز جلسه کارگروه احیای هامون تشکیل و نتیجه تصمیمات و اقدامات صورت گرفته، ارائه و برنامه مدون احیا و بهره‌وری تا گام آخر بر این اساس پیگری و اجرا شود، ادامه داد: با بیش از 15 سال خشکسالی در سیستان و بلوچستان مشکلات ایجاده شده از این خشکسالی برنامه احیا بسیار مورد توجه است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برنامه احیای تالاب هامون اعم از نحوه توزیع آب‌، نگهداری و انباشت‌، سرانه ‌مصرف در بخش‌های مختلف‌، ایجاد اشتغال‌، موضوع ریزگردها و ... ‌از اولویت‌های برنامه احیای تالاب هامون است، خاطرنشان کرد: ‌برنامه احیای تالاب هامون در سه گام کوتاه‌مدت‌، میان‌مدت و بلند‌مدت توسط کارگروه‌های تخصصی احیا تالاب هامون مورد بررسی و در نهایت اجرا می‌شود.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921211001558#sthash.2FvrWD9M.dpuf
Share/Save/Bookmark