کد مطلب: 28704
 
یلدای مردم سیستان و بلوچستان سرد می شود
هواشناسی سیستان و بلوچستان با صدور اخطاریه ای که در اختیار دستگاههای اجرایی استان قرار داد، نسبت به سرد شدن هوا، یخبندان شبانه، افزایش گرد و غبار و مواج شدن دریای عمان در این خطه جنوب شرق کشور هشدار داد.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۹

به گزارش زاهدانه بر پایه آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی و تحلیل داده های جوی موج جدیدی از توده هوای سرد شمالی از شنبه آینده در آخرین روز آذرماه و آستانه شب یلدا وارد سیستان و بلوچستان می شود.

بر پایه این گزارش همچنین پدیده طوفان گرد و خاک و کاهش شعاع میدان دید و کیفیت هوا و در نقاط مستعد حرکت شن های روان را در شمال سیستان و بلوچستان شاهد خواهیم بود.

این گزارش حاکی است طی روزهای شنبه و یکشنبه وزش باد شمالی سبب افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در زاهدان و مناطق شرقی سیستان و بلوچستان می شود. همچنین با کاهش محسوس دما تا 10 درجه سانتی گراد یخبندان شبانه در طول هفته آینده در نیمه شمالی استان بویژه زاهدان و نواحی مرکزی و ارتفاعات شرقی منطقه رخ خواهد داد.

داده های هواشناسی حاکیست: طی هفته آینده به سبب وزش بادهای نسبتا شدید از سمت شمال شرقی و شمال غربی تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود بر این اساس فعالیتهای دریایی باید با رعایت احتیاط انجام شود.

هواشناسی سیستان و بلوچستان از دستگاههای ذیربط در سیستان و بلوچستان خواسته است نسبت به اطلاع رسانی و اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص احتمال سرما زدگی مزارع کشاورزی و باغات و صدمه وارد شدن به افراد بیمار و آسیب پذیر پیش بینی لازم را به عمل آورند.

طی 24 ساعت گذشته زاهدان با کمینه 6 و راسک با بیشینه 29 درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط شهری سیستان و بلوچستان بودند.

 

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark