کد مطلب: 60538
 
فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران:
امنیت سیستان و بلوچستان امنیت کشور است/دستگیری۱۶۰ هزار متجاوز مرزی در سراسر مرزها
سردار احمدعلی گودرزی با بیان اینکه امنیت سیستان و بلوچستان امنیت کشور است،گفت: برای مرزبانی، این استان از اولویت خاصی برخوردار است
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۴
 
به گزارش زاهدنیوز، سردار احمدعلی گودرزی،فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل ستاد مرزبانی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اصحاب رسانه این استان خواسته ها و مطالبات مردمی را با زبان مناسب و گویا پیگیری می‌کنند، بیان کرد: رسانه های این استان باید احساس امنیت را در جامعه افزایش دهند.

برای مرزبانی، "سیستان وبلوچستان" از اولویت خاصی برخوردار است

وی افزود: امنیت یعنی نترسیدن، هر زمان انسان خوف و ترسی نداشته باشد یعنی امنیت پایدار است، احساس امنیت از خود امنیت بالاتر است، اگر احساس امنیت در ابعاد مختلف جامعه نباشد همه محورهای توسعه بر هم می‌خورد و موفقیت ایجاد نمی‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در چند ماه اخیر و چند سال گذشته شیب امنیت در سیستان و بلوچستان صعودی بوده است.

به گفته وی، امنیت سیستان و بلوچستان امنیت کشور است، یعنی هر وقت این استان امنیت پایدار برقرار باشد امنیت کشور به تبع آن پایدار است.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: برای مرزبانی، این استان از اولویت خاصی برخوردار است لذا هم در بحث انسداد مرزها هم اختصاص دستگاه های الکترونیکی و اپتیکی، خودروهای تاکتیکی، تجهیزات نوین، نیروی انسانی کارآمد و با مهارت لازم امروز شرکت امنیت در این استان است که خدا را شکر گذار هستیم.

وی اذعان کرد: نمره مرزبانی سیستان و بلوچستان قابل قبول بوده و جای قدردانی دارد، به لحاظ اینکه مرزبانی سینه سپر کرده و چشمان بیدار نظام جمهوری اسلامی هستند.

گودرزی تصریح کرد: در این استان که با طول و عرض جغرافیایی زیاد از کف دریاچه هامون با کشور برادر و دوست افغانستان شروع می شود تا دریای عمان که مرزهای طویلی است و کشور پاکستان و برادر و دوست مان را در برمی‌گیرد امنیت کامل برقرار، و نسبت به گذشته افزایش یافته است.

مرزبانی سیستان و بلوچستان رتبه نخست کشفیات موادمخدر را در بین مرزبانی‌های کشور دارد

وی خاطر نشان کرد: مرزبانی سیستان و بلوچستان رتبه نخست کشفیات موادمخدر را در بین مرزبانی‌های کشور دارد در این راستا ۶۰ تن انواع موادافیونی توسط مرزبانان غیور ایران اسلامی از ابتدای امسال تا کنون کشف شده که ۸۰ درصد این کشفیات در این استان بوده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:  درگیری مرزبانان با قاچاقچیان موادمخدر در زمینه هلاکت سوداگران مرگ از ابتدای امسال تا کنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش یافته، همچنین مرزبانی کشور در این مدت از خروج ۱۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین قاچاق به خارج از مرزهای ایران اسلامی جلوگیری کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰ هزار متجاوز مرزی از ابتدای امسال تا کنون توسط مرزبانی در سراسر مرزهای کشور دستگیر و برگشت داده شده‌اند، گفت: ۹۰ درصد میزان شهادت نیروهای رزمی مرزبانی در درگیری با اشرار و قاچاقچیان موادمخدر در سراسر کشور از ابتدای امسال تا کنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: این میزان کاهش شهادت نیروهای رزمی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان به دلیل تجهیز مرزبانی به امکانات الکترونیکی، افزایش دوره‌های آموزشی - رزمی و نظارت مستمر بر پادگان‌های مرزی بوده است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark