کد مطلب: 63261
 
مسئول بسیج فرهنگیان ناحیه یک زاهدان:
اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
مسئول بسیج فرهنگیان ناحیه یک زاهدان گفت: اگر جامعه فرهنگی ایثارگر، شهادت‌طلب، عاقل، آگاه و تابع اسلام باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۸
 
حسینعلی خدری در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز»، ضمن تبریک روز معلم به معلمان دلسوز جامعه اسلامی بیان کرد: جایگاه معلم در دین مبین اسلام بسیار بالا است به‌گونه‌ای که می‌شود به جمله بزرگ‌مرد دین اسلام امام علی علیه‌السلام بسنده کرد «اگر کسی مرا یک جمله بیاموزد مرا بنده خودکرده است»، بارها پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «برای کسب علم به دورترین نقطه دنیا یعنی چین سفر کنید و علم را بیاموزید، آن را در جامعه خود اجرا کنید» همچنین تأکید داشتند ایرانیان برای کسب علوم مختلف دنیا را فتح خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: چه‌بسا ما آنچه را که پیامبر و اسلام و قرآن گفته است با صراحت و محکمی می‌بینیم و به آن پی می‌بریم تفکر سلمان فارسی در جنگ‌ها اگر نبود چه‌بسا بارهاوبارها مبارزان دین اسلام شکست می‌خوردند، اگر جامعه فرهنگی ایثارگر، شهادت‌طلب، عاقل، آگاه و تابع اسلام باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد.
 
 مسئول بسیج فرهنگیان تصریح کرد: تفکر یاران مخلص ائمه خدا بود که اسلام به امروز رسیده است بعد از دوران ساسانی جایی که کاخ بزرگ خسروپرویز و ملحدان آن دوران نابود شد اسلام به دست ایرانیان به‌جای جای دنیا و اروپا کشیده شد امروز در مراکش، اروپا، بوسنی و در همه‌جا نفوذ اسلام را می‌بینیم این‌ها چیزی نبود مگر جامعه مقتدر ایرانی و معلمانی که اسلام را به دنیا نشان دادند.
 
وی افزود: رهبر انقلاب ارادت خاصی به جامعه معلمی همواره داشته است ایشان بارهاوبارها تأکید به دادن اعتبار به نهادهای آموزش‌دهنده و نخبگان داشتند ایشان بارها تأکید کردند که ایران پیشرفت نخواهد کرد مگر به دست نخبگان دانشگاهی، فرهنگیان، دانشجویان مخلص ایرانی که می‌توانند هر روز و هر روز چیزهای جدیدی را یاد بگیرند.
 
خدری تشریح کرد: اگر امروز ما بر اسرائیل پیروز می‌شویم چیزی نیست مگر تفکر آن بزرگ‌مرد موشکی ایران که توانست با آگاهی، دانش، استفاده از علوم و فنّاوری بهترین موشک‌ها را درست کند و ما امروز بااقتدار در دهان آمریکا و مستبدان عالم می‌زنیم و امروز معتقد هستیم اروپا، انگلستان و دیگر مستبدان پی بردند که ایران قدرتی بزرگ و بی‌نظیر است که یارویاور برای مظلومان عالم است.
 
کتاب‌های استاد مطهری برای انسان‌های عارف مسیر راه است

وی ادامه داد: آیت‌الله مطهری متفکر و فیلسوف ایرانی و اسلامی که در عنفوان جوانی به دست گروهی ملحد و نافهمی چون فرقان ترور شدند در مدت عمرشان صدها کتاب نوشتند، اگر تعداد صفحات کتاب ایشان را بر تعداد روزهایی که زندگی کردند حساب کنیم نگارش روزی ۲۰ صفحه از کتاب‌هایشان می‌شود.
 
مسئول بسیج فرهنگیان اذعان کرد: کتاب‌های استاد مطهری برای انسان‌های عارف مسیر راه و برای انسان‌های کافر روشن‌کننده مسیر است امروز ما می‌بینم که دوست و دشمن اعتقاد دارند اگر آیت‌الله مطهری بود چه‌بسا تفکر ایشان باعث تغییرات گسترده‌ای در جامعه اسلامی می‌شد.
 
وی با اشاره به نقش معلمان در پرورش افرادی باروحیه ایثار و شهادت‌طلبی افزود: می‌توانیم به آغاز جنگ تحمیلی ایران و عراق اشاره کنیم آنجایی که ۹۹ درصد از بسیجیانی که جانانه در مقابل ده‌ها هزار منافق مشرک کافر بر علیه ایران می‌جنگیدند نیروهای عراقی، سودانی، کویتی، عربستانی و کل دنیا می جنگیدن اکثر آنان معلم، دانش‌آموز و تربیت شده معلمان بودند اگر تفکر ایثار و شهادت نبود این ممکن نمی‌شد.
 
خدری عنوان کرد: گروه مشرک منافق اسلام‌ستیز داعش که در سوریه نیز حضور داشتند همین دانش‌آموخته‌های فرهنگیان بودند که علیه آن گروه ملحد مسلمان نما جنگیدند و جان خود را از دست دادند؛ اما بر علیه اسلام و قرآن سخنی بر زبان نیاوردند.
 
 مسئول بسیج فرهنگیان مطرح کرد: ما امروز با جامعه ده‌ها هزارنفری روبرو هستیم جامعه‌ای که ایثارگر و شهیدپرور است که اکثر به‌اتفاق تربیت شده جامعه معلمان هستند این حاصل تفکر پاک و صاف شهادت است.
 
وی در پایان گفت: اگر امروز ماهواره‌ها در جای‌جای دنیا علیه ایران تبلیغ می‌کنند به دلیل تفکرات درست و صحیح جامعه فرهنگیان این تبلیغات سو اثرگذار نیست جامعه فرهنگی اگر خدای‌ناکرده منحرف باشد نابود می‌شود اگر جامعه فرهنگی ایثارگر، شهادت‌طلب، عاقل، آگاه و تابع اسلام باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark