کد مطلب: 60547
 
​در خطبه های نماز جمعه سیستان وبلوچستان عنوان شد؛
روایت سازی ابزار جدید دشمن برای تحریف انقلاب/کسی که ندای تفرقه سر بدهد مزدور دشمن است
امامان جمعه شهرستان های استان سیستان وبلوچستان در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به اینکه روایت سازی ابزار جدید دشمن برای تحریف انقلاب استکسی که ندای تفرقه سر بدهد را مزدور دشمن دانستند.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۷
 
به گزارش زاهدنیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمود پارسا امام جمعه شهر بنجار در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز وحدت و همدلیست که باعث پیشرفت و آبادانی می شود.

وی افزود: وجه مشترک همه مذاهب و ادیان الهی وحدت و مودت و همدلی هست که طبق فرمایش حضرت امام خامنه ای هر فردی که ندای تفرقه را در جامعه اسلامی سر دهد آن فرد نه شیعه و نه سنیست بلکه مزدور دشمن است و حساب مردم عادی و شهروندان و پیروان ادیان و مذاهب از سایر افراد مغرض و هتاک جداست.

امام جمعه شهر بنجار گفت: اینکه فردی بخواهد با توهین به مقدسات مشهور و معروف شود قطعا نتیجه بر عکس خواهد داد و هر گونه توهین و اهانت به مذاهب رسمی کشور را محکوم و از سیستم های اطلاعاتی و امنیتی و قضایی درخواست داریم که اگه بواسطه توهین به مذهب آرامش روحی و روانی و اعتقادی تحت تاثیر قرار بگیرد آن فرد در هر جایگاهی باشد چه شیعه چه سنی با فرد خاطی برخورد قاطع کنند تا عبرتی برای سایرین شود.

کسی که ندای تفرقه سر بدهد مزدور دشمن است

وی ادامه داد: اساسأ مطرح کردن چنین شبهاتی در محافل عمومی آب در آسیاب دشمن ریختن است در حالی که اصل شبهه باطل و فاقد سند تاریخی است.

خطیب جمعه شهر بنجار به ۳۰ آذر ماه شب یلدا پرداخت و گفت: این شب فرصتی برا صله رحم و رفع کدورت هاست و از این شب استفاده صحیح کنیم و به بطالت نگذرانیم که حسرت آن ساعات را نخوریم .

حجت الاسلام والمسلمین پارسا در پایان به مسئله و اولویت اصلی منطقه سیستان که آب است پرداخت و افزود : برای رفع تنش های آبی باید به دنبال راهکار و جایگزین منابع آبی پایدار باشیم و مسئولین این را هر چه زودتر عملیاتی کنند و شایعه انتقال دکل حفاری چاههای ژرف از منطقه سیستان نگرانی هایی را در بین عموم مردم ایجاد کرده که لازم است مسئولین مربوطه جواب افکار عمومی را بدهند تا باعث ناامیدی مردم شریف سیستان نشود .

روایت سازی ابزار جدید دشمن برای تحریف انقلاب

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری صدیقه طاهره حضرت فاطمه (س) بیان کرد: در اسلام مقدسات فراوانی وجود دارد اما بعضی ها ستون محکم به شمار می روند که یکی از آن ستون ها اهل بیت (ع) هستند.

وی افزود: یکی از ستون ها، اساس مسلمانی، دین داری و پیکره اسلام اهل بیت پیامبر (ص) مانند خود رسول مکرم اسلام (ص) هستند که باید در زندگی آنها را الگو قرار دهیم چرا که سرچشمه حقیقت هستند.

امام جمعه سراوان ادامه داد: اهل بیت پیامبر(ص) پاک هستند و هیچ خدشه ای در عدم پاکی آن ها مشاهده نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با بیان اینکه خداوند متعال یک سوره را در شأن حضرت زهرا (س) نازل کرده است، اضافه کرد: حضرت زهرا(س) دارای یک شخصیت متفاوت در باب بندگی خالق که وجودش گوش به فرمان رسول خدا و اطاعت و بندگی پروردگار عالم بود.

وی با اشاره به اینکه هیچ زنی برتر از فاطمه الزهرا (س) در دو عالم وجود ندارد، خاطر نشان کرد: در بعد ولایت مداری، بصیرت، شناخت و نگاه او به دنیا، حجاب، عفاف، همسرداری، خانه داری و فرزند داری دقت کنیم این الگوی برجسته که از نعمت های بزرگ پروردگار عالم که عشق و محبت آنها در دل ما نهاده شده سرانجام حقیقتی است که باید به آن افتخار کرد.

امام جمعه سراوان گفت:نظام اسلامی و انقلاب اسلامی یک تحولی بود برای رقم خوردن یک استقلال، پیشرفت، جهش و عزت برای دنیای اسلام و بالاخص مردم ایران که این را دشمن نمی‌پذیرد، کفر، طاغوت و مستکبران عالم بشری یقینا در مسیر حرکت تحول آفرین انقلاب که برای تو دهنی مستکبران عالم پرچم بلند کرده است می ایستد که در طول چهل و سه سال با ترفند های مختلف ایستاده اند‌.

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: در هشتم آذر ماه که دور اول مذاکرات بود دو سند از طرف وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده به طرف مقابل ارایه شد که همه جوانب از روزنه های مختلف بنابر تجربیات قبلی در آن دیده شد.

وی ادامه داد: در مذاکرات سال های قبل که معروف برجام بود برخی از ویژگی ها رعایت نمی شد و دشمن عهد را نقض و لگد به دیوار برجام زد اما امروز در مذاکرات دو سند ارایه شد که مورد استقبال غربی ها قرار نگرفت به جهت اینکه تنظیم آن به گونه بود که راه های عهد شکنی آنها را بسته بود.

امام جمعه سراوان گفت: تیم مذاکره کننده باید دقت کنند و همه جوانب و احتمالات را مد نظر داشته باشند، دشمن به دنبال تغییر بازی و یک متهم سازی نسبت به نظام است که بحث را به آژانس بکشاند و بگوید که ایران پایبند به اصول آژانس نیست و به طریقی توطئه ای را ایجاد کند که نیازمند توجه و حساسیت بیشتر است.

حجت الاسلام و المسلمین بامری تصریح کرد: غرب و آمریکا صادق نیستند و اهداف خود را دنبال می کنند البته باید آنها دقت داشته باشند که ایران ۱۴۰۰ ایران سال ۹۳ نیست، تیم مذاکره کننده متفاوت از گذشته است، مردم ایران نسبت به خباثت آمریکای ها بیشتر توجه دارند ما اگر بخواهند توطیه کنند یقینا نظام اسلامی امروز از زیر بار فشار ظالمانه آنها خارج می شود و به خوبی می دانند که دیگر تحریم و تحریف و تبلیغات نادرست آنها کارساز نیست.

حضرت فاطمه (س) الگوی حقیقی و برترین زن در دو عالم است

وی با اشاره به دیدار جمعی از پرستاران با رهبر معظم انقلاب، گفت: امروز تاثیر گذار ترین و خطرناک ترین جنگ، جنگی است که با ابزارهای غول آسایی که دست استکبار است برای تغییر اراده ها و تحریف حقایق با سازو کار های مختلف در رسانه های متعدد روایت سازی می کنند، است. دشمن از ابتدای انقلاب به دنبال تصویر سازی برای تحریف حقایق و زیر سوال بردن دستاوردهای انقلاب،‌ خدشه وارد کردن به چهره ها و شخصیت های مقاومت و مجاهدان فی سبیل الله برای تحریف حقایق انقلاب بوده که باید در این برهه از زمان هوشیار و بیدار باشیم و نباید اجازه دهیم تحریف ها به جایی برسد که امام حسین (ع) را یاغی و یزید را مجاهد در راه خدا بدانند، باید دقت داشته باشیم و حقایق را بفهمیم.

امام جمعه سراوان ادامه داد: دشمن برای شکستن وحدت توطیه کرده و انسان های بی پایه و اساس در داخل و خارج را پیدا کرده و از آنها به عنوان ابزار برای جدایی مسلمانان به کار گرفته است اما به لطف خدا و بصیرت مردم موفق نشده اند، امروز که دشمن سیلی ها خورده یقینا تلاش مضاعف دارد که وحدت میان مسلمانان را از بین ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: در چند روز اخیر یک آقایی نسبت به اهل بیت مبحثی گفت که شایسته خودشان است، اما یقینا کار کار دشمن است مبادا وحدت و برادری که بین مسلمانان وجود داشته با حرف بی پایه و اساس یک فرد بی سواد که قلب ها را جریحه دار کرد از بین رود چرا که همه دوستدار اهل بیت هستند، ما توجه داریم برادری ما یک‌امر الهی و دینی است، که در انقلاب اسلامی ایران امامین انقلاب نیز ما را متوجه وحدت و دوستی کرده اند.

وی اذعان کرد: جای تأسف است یک فردی بخاطر اینکه خود را مطرح کند چنین سخنانی را به زبان می آورد مگر مقدسات بازیچه است که کسی بخواهد خود را با آن مطرح و‌ دل چند میلیون مسلمان سراسر کشور را جریحه کند.

خطیب نماز جمعه سراوان گفت: با معرفی شهردار جدید این انتظار می رود که وضعیت نامناسب مبلمان شهری که در شأن مردم سراوان نیست از بین رود و اعضای شورا این جایگاه را مکانی برای سوء استفاده و منافع شخصی قرار ندهند.

شهید مفتح به نقش مردم در ساخت جامعه اسلامی ایمان داشت

حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه شهرستان ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی فاطمه الزهرا(س) بین نمازگزاران بیان کرد: خودم و شما برادران و خواهران ایمانی را به رعایت تقوای الهی دعوت می کنم و تقوا همچون سپری در برابر گناهان است.

وی افزود: روز گذشته همایش خورشید ولایت به نحو احسن با حضور آیت الله قمی، معاون ارتباطات بین المللی دفتر رهبری، آیت الله محامی نماینده ولی فقیه استان، پرویز آبسالان، جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و فرمانده سپاه شهرستان، فرمانده هان نظامی انتظامی، معتمدین، سران طوایف، روحانیون، علمای شیعه و سنی و عموم مردم ولایت مدار این منطقه آبرومند و با شور و شعف برگزار شد و از همه دست اندرکاران این مراسم تشکر و قدردانی می کنم.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: حضور پرشور مردم در همایش خورشید ولایت نشان از علاقه مندی آنان به مقام معظم رهبری بوده است.

وی اضافه کرد: بار دیگر همایش خورشید ولایت حماسه ای دیگر آفرید و یاد و خاطره مقام معظم رهبری را در دوران تبعید در شهر ایرانشهر برای مردم این مرزو بوم زنده کرد و این امر باعث شد تا ساکنان این منطقه با ایشان تجدید بیعت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیست و هفتم آذر ماه سالروز شهادت شهید مفتح بوده که این شخصیت بزرگوار از جمله روحانیون روشنفکر و روشنگری بود که نقش مهمی در نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) ایفا کردو او همچنین قدم های موثری در راه ایجاد وحدت بین حوزه های علمیه و دانشگاه و دو قشر روحانی و دانشگاهی برداشت که این روز به پاس تلاش های آن بزرگوار روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند.

وی عنوان کرد: اکنون در ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) قرار داریم که باید امسال نیز مراسم عزاداری سالروز شهادت این بانوی بزرگوار با حضور عاشقان اهل بیت(ع) پرشور برگزار شود.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark