کد مطلب: 58506
 
مرحله سوم غربالگری ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان درحال اجراست
معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مرحله سوم غربالگری ویروس کرونا همزمان با سراسر کشور برای تمامی گروه‌های سنی و هدف در سیستان و بلوچستان درحال اجراست.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۰
 

به گزارش زاهدنیوز، به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ خداد شیخ زاده معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: در  طرح غربالگری کادر بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت با تمامی گروه‌های سنی سیستان و بلوچستان تماس می‌گیرند و در صورتی که فردی علائم مشکوک به کرونا را داشته باشد به مراکز درمانی ارجاع می‌شود.

او افزود: مرحله غربالگری ویروس کرونا با هدف بیماریابی به موقع و ارجاع بیماران مشکوک مورد توجه قرار گرفته است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همچنین در قالب این طرح بر مراقبت‌های بهداشتی مهم و الویت دار نظیر واکسیناسیون، مراقبت مادر و کودک، مراقبت سالمندان و بیماری‌های غیر واگیر و الویت ما به گروه‌های در معرض خطر تاکید شده است.

او گفت: این غربالگری تلفنی در تمامی خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت تحت پوشش دانشگاه برای جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر انجام خواهد گرفت و نتایج در پرونده الکترونیک سلامت افراد ثبت می‌شود.

دکتر شیخ زاده افزود: از همه هموطنان عزیز درخواست می‌شود همکاری لازم را با تیم‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را داشته باشند.

او  بیان کرد: ۲ میلیون نفر در دو مرحله اول و دوم غربالگری ویروس کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از نظر علائم این ویروس مورد بررسی قرار گرفتند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark