کد مطلب: 38481
 
هنوز درباره موضوعات کلان و اساسی به یک درک مشترک و تفاهم نرسیده‌ایم
معاون وزارت خارجه افزود: مسلما یک ذره هم از حقوق هسته‌ای کوتاه نخواهیم آمد ولی با یک سری نظریه‌های خلاقانه می‌توان به فرمول‌هایی دست یافت که تضمین کننده حقوق ایران و همزمان برطرف کننده نگرانی‌ها باشد
تاریخ انتشار : شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۵۸
به گزارش زاهدانه به نقل از واحد مرکزی خبر؛معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک گفت دور دوم مذاکرات سه جانبه وزرای امور خارجه ایران ، آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعاتی دیگر در نیویورک برگزار خواهد شد.
 
عباس عراقچی نشست سه جانبه دیروز بین محمد جواد ظریف ، جان کری و کاترین اشتون را نسبتا خوب و سازنده خواند و گفت تصمیم گرفته شد این مذاکرات امروز جمعه نیز ادامه داشته باشد.
 
وی ابراز امیدواری کرد این امر می تواند نشانه خوبی از احتمال وجود درک مشترک باشد.
 
عراقچی در عین حال تصریح کرد در برخی موارد درباره جزییات مسائل فنی پیشرفت های خوبی صورت گرفته است و راه حل هایی نیز وجود دارد اما هنوز درباره موضوعات کلان و اساسی به یک درک مشترک و تفاهمی که بتواند پایه یک توافق باشد نرسیده ایم.
 
معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه کشورمان گفت یکی از مباحث اصلی موضوع تحریم ها است و این تحریم ها نیز عمدتا از سوی آمریکا یا اروپا اعمال شده در نتیجه بسیاری از بحث های تمرکز یافته ما با آمریکا یا اروپاست .
 
وی تاکید کرد مسلما یک ذره هم از حقوق هسته ای مردم ایران کوتاه نخواهیم آمد ولی فکر می کنیم با یک سری نظریه های خلاقانه می توان به فرمول هایی دست یافت که تضمین کننده حقوق ایران و همزمان برطرف کننده نگرانی ها باشد .
 
عراقچی ابراز امیدواری کرد در پایان مذاکرات روز جمعه ، یک جمع بندی حاصل شود تا همه طرفها بدانند ادامه مذاکرات در نیویورک بیش از این مفید خواهد بود یا خیر.
 
وی در پاسخ به این سئوال که اگر به جمع بندی دست نیافتید چه خواهد شد تصریح کرد هنوز دو ماه تا مهلت تعیین شده سوم آذر ماه ( بیست و چهارم نوامبر) وقت باقی مانده و هنوز درباره اینکه اگر توافقی صورت نگیرد برنامه ای در نظر گرفته نشده است.
 
عراقچی در پایان تصریح کرد: اگر تا سوم آذر توافقی حاصل نشود، طبعا شرایط تغییر خواهد کرد و آن زمان است که باید تصمیم گرفته شود که روند چگونه ادامه یابد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark