کد مطلب: 48840
 
کارشناس مسائل دینی:
شبکه های ماهواره ای عامل انحراف جوانان است
یک کارشناس مذهبی گفت: شبکه های ماهواره ای در راستای تحقق اهداف خود برای از بین بردن بنیاد خانواده در جامعه سعی می کنند تا تصویری وارونه از ازدواج به نمایش بگذارند و از این طریق تمایل افراد برای ازدواج را سرکوب و آنان را به انحراف بکشانند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
 
به گزارش زاهدانه، حجت الاسلام شهری نژاد از خانواده به عنوان کوچک ترین و نخستین نهاد اجتماعی یاد کرد و گفت: این نهاد کوچک اجتماعی مهمترین واحدی است که بنای آن بر الفت، همدلی و خوشی استوار بوده و به نوعی محبوب ترین بنا در پیشگاه خداوند محسوب می شود زیرا روابط آن بر مودت و رحمت پایه گذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه در جامعه کنونی این بنای محکم و استوار مورد تهدید و فروپاشی قرار گرفته است، گفت: این روزها طلاق در بین اکثر خانواده ها سیر صعودی داشته که یکی از دلایل مهم بروز این اتفاق نیز تهاجم فرهنگی است زیرا هدف اصلی کشورهای غربی برای تخریب بنیان خانواده و فرهنگ اسلامی مردم ورود به این شاخه است.
این کارشناس مسائل دینی بیان داشت: کشورهای غربی با بکارگیری ابزار ماهواره و ایجاد شبکه های ضد فرهنگی و ضد اخلاقی به باور و سبک زندگی ایران اسلامی در جامعه هجوم آورده است به گونه ای که استفاده از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی توسط خانواده ها بدون توجه به آثار مخرب آن روز به روز در حال گسترش است که این خود تهدید بزرگی برای کانون گرم خانوادگی محصوب می شود.
وی افزود: شبکه های ماهواره ای در راستای تحقق اهداف خود برای از بین بردن بنیاد خانواده در جامعه سعی می کنند تا تصویری وارونه از ازدواج به نمایش بگذارند و از این طریق تمایل افراد برای ازدواج را سرکوب و جوانان را به انحراف بکشانند.
حجت الاسلام شهری نژاد ادامه داد: شبکه های ماهواره ای ازدواج را همچون مانعی برای ارتباط با دیگران به تصویر می کشند و در عوض با تبلیغ بی بند و باری جنسی و هم خانگی را به جوانان پیشنهاد می دهند.
وی با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه تدوین و ترویج زندگی با معیارهای اسلامی و دینی است، گفت: نهادهای فرهنگی و مسئولان باید در زمینه ابزار تقویت قدرت رسانه و تاثیرگذاری کشور گام های بلند و اساسی بردارند زیرا شبکه های ماهواره ای با مطلوب نشان دادن سبک زندگی غربی در برنامه های خود بر روی افکار و عقاید ایرنیان تاثیر می گذارند.
این کارشناس مسائل دینی در ادامه مهمترین هدف شبکه های ماهواره ای را نابود سازی خانواده و جامعه عنوان کرد و افزود: برهم زدن آرامش روانی، اجتماعی و فرهنگی در خانواده ها از اهداف دشمنان است تا سیستم برنامه ریزی خانواده ها را دچار تزلزل کنند از همین رو توصیه می شود افراد از این ابزار استفاده نکنند و تحت تاثیر برنامه ها و سریال های مخرب آن هم قرار نگیرند.
گزارش: نجمه خسروپرست
Share/Save/Bookmark