کد مطلب: 48936
 
یک کارشناس و مشاور خانواده مطرح کرد:
ترویج بی حجابی و استفاده ابزاری از زنان از اهداف شبکه های ماهواره ای است
یک کارشناس و مشاور خانواده با بیان اینکه ماهواره یکی از آسیب های اجتماعی است که افراد را تهدید می کند، گفت: ترویج بی حجابی و استفاده ابزاری از زنان در شبکه های ماهواره ای یک زنگ خطر برای توجه بیشتر به مسائل اجتماعی و فرهنگی است که باید برای جلوگیری از اهداف دشمن مردم را آسیب ها و تهدیدهایی که این شبکه ها اعم از مجازی وماهواره ای دارد، آگاه و هوشیار کرد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۶
 
به گزارش زاهدانه، ماهواره مهمترین ابزار رسانه ای غرب در جنگ نرم است که کشورهای غربی به کمک آن، از طریق برنامه های فراوان و رنگارنگی که با مقاصد و اهداف گوناگون از شبکه های آن نشان داده می شود و هر کدام حاوی چندین بدآموزی است که اهم افراد جامعه را تحت تاثیرات سوء قرار داده و تهدید می کند، به مقابله با ارزش های دینی و انسانی پرداخته است.
در این زمینه باید گفت قبل از استفاده از هر تکنولوژی جدید باید از آسیب ها و پیامدهای آن آگاه باشیم زیرا این روزها علاوه بر دستیابی به شبکه ها و برنامه های متنوع ماهواره ای شاهد آن هستیم که شبکه های اجتماعی در فضای مجازی به آسانی در اختیار همگان قرار گرفته به گونه ای که اهم افراد بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت خود در این شبکه ها عضو شده و تمام وقت خود را در آنجا سپری می کنند.
در این راستا یک کارشناس و مشاور خانواده در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه ماهواره وسیله ای ویرانگر و کشنده است، گفت: این ابزار رسانه ای بی صدا در بین افراد نفوذ پیدا می کند و با کمرنگ کردن ارزش ها و اعتقادات به تخریب اساس و بنیان خانواده، ترویج فرهنگ بی قانونی و بی تفاوتی نسبت به حریم خانواده می پردازد.
حمیرا مهدوی فر با بیان اینکه ماهواره یکی از آسیب های اجتماعی است که افراد را تهدید می کند، افزود: تصویر سازی از واقعیت های جعلی برای کودکان و نوجوانان، ساده سازی جرائم و خشونت، عادی نشان دادن گناه، تبلیغ سبک و الگوی زندگی نادرست از جمله ترفندهای شبکه های ماهواره ای در آسیب رساندن به جامعه و خانواده است.
وی در ادامه با اشاره به مضرات استفاده از شبکه های اجتماعی در فضای مجازی نیز اظهار داشت: طلاق، بلوغ زود رس، نقض حریم خصوصی افراد، تضعیف نهاد خانواده و صله ارحام، استرس و بی خوابی از جمله مضرات پیوستن به این شبکه ها است زیرا برخی از افراد بدون هیچ آگاهی و اطلاعات کافی در این زمینه ورود پیدا کرده که این مهم تبعات منفی زیادی برای آنها و جامعه در پی دارد.
این کارشناس اتلاف وقت جوانان و فاصله گرفتن آنها از واقعیت را از دیگر تبعات منفی شبکه های اجتماعی عنوان کرد و افزود: افزایش سن ازدواج، تجرد جوانان و سردی روابط زن و شوهر از دیگر اثرات منفی این شبکه ها است.
وی ادامه داد: امروزه شبکه های ماهواره ای با استفاده ابزاری از زنان قصد ترویج مد و پوشش های ضد اسلامی را دارند و از این طریق می خواهند در عرصه جنگ نرم با خدشه دار کردن فرهنگ و آرمان های اسلامی به مقاصد و اهداف شوم خود برسند که این مهم بعنوان یک زنگ خطر برای توجه بیشتر مسئولان به مسائل اجتماعی و فرهنگی است که باید برای جلوگیری از اهداف دشمن مردم را آسیب ها و تهدیدهایی که این شبکه ها اعم از مجازی وماهواره ای دارند، آگاه و هوشیار سازند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark