کد مطلب: 62873
 
کارشناس مسائل اجتماعی:
حجاب باعث دوام بیشتر زیبایی زن است
کارشناس مسائل اجتماعی گفت: حفظ حجاب و عفاف فضیلتی است که باعث دوام بیشتر زیبایی زن است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۰
 
زهرا هراتی در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» بیان کرد: ماه رجب ماهی پر از خیروبرکت است، در این ماه فرصت‌ها را قدر دانسته و با آمادگی کامل قلب‌ها را سرشار از نور الهی کنیم یکی از فضیلت‌هایی که باید به آن توجه داشت حفظ حجاب و عفاف است که باعث دوام بیشتر زیبایی زن است.

وی ادامه داد: خداوند کریم به‌صورت صریح در مورد حجاب زن در قران سخن گفتند، در سوره نور این کتاب نورانی می‌فرمایند: «به مردان مؤمن بگو چشمان خود را فروبندند» در این آیه مبارک خداوند در ابتدا به مردان مؤمن تذکر می‌دهد که نگاه خود را حفظ کنند تا به رستگاری برسند.

کارشناس اجتماعی تصریح کرد: خداوند بعد از تذکر به مردان می‌فرمایند: «به زنان باایمان بگو چشم‌های خود را فراگیرند و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را جز آن مقدار که نمایان است آشکار نکنند» این حفظ حجاب به زنان و دختران آرامش و امنیت می‌دهد.

وی ادامه داد: این حجاب حق و بیمه‌ای برای بانوان است حجاب یک نوع محدودیت نیست؛ بلکه مصونیت است برای این که راحت‌تر در عرصه‌های مختلف فعالیت کنند.

هراتی تشریح کرد: نمونه‌ای از حجاب برتر حضرت زهرا (س) است که در آیات و روایات بسیاری از عصمت، طهارت، عفت و شخصیت والای این بانوی بزرگوار یاد شده است.

وی باتوجه‌به شخصیت تحسین‌برانگیز حضرت زهرا (س) افزود: در ملاقات این بانوی بزرگ با فرد نابینا پیامبر (ص) از ایشان پرسیدند که چرا در مقابل فرد نابینا نیز حجاب دارید که ایشان در پاسخ فرمودند: «اگر او مرا نمی‌بیند، من او را می‌بینم، و او بوی تن مرا نیز حس می‌کند».

کارشناس مسائل اجتماعی اظهار کرد: جوانان باید از اهل‌بیت و ائمه اطهار که نمونه کامل یک انسان برتر هستند الگو بگیرند متأسفانه جابه‌جاشدن این الگوها عواقب ناگواری دارد، از افراد لاابالی و بی‌بندوبار الگوگرفتن بی‌عفت زا است و گناه را در جامعه شعله‌ور می‌کند و ارزش‌ها را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: بعد ایجابی حجاب یک پوشش اسلامی را محقق می‌کند همان خداوند به پیامبر امر می‌کند که به زنان مؤمن بگو روسری‌های بلند خود را بر خویش فرو افکنند، تا مورد آزار قرار نگیرند بهتر است خداوند همواره غفور و رحیم است.

هراتی عنوان کرد: حجاب ما را از گزند آسیب‌ها حفظ می‌کند حفظ پاک‌دامنی می‌شود و حجاب منحصر به پوشش نیست از آرایش‌کردن برای نامحرم و انجام برخی کارها که سبب گناه می‌شود باید دوری کرد.

وی مطرح کرد: حجاب آزادی است تا که راحت‌تر بتوانیم کار کنیم و در جامعه حضور داشته باشیم در برخی کشورها مثل امریکا که بی‌باری رواج دارد افراد بیشتر مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

کارشناس مسائل اجتماعی عنوان کرد: این حجاب عزت و احترام می‌آورد خداوند از حجاب گفتاری هم صحبت کرده باید طبق امر الهی رفتار کنیم تا جزو افراد باتقوا باشیم.

وی افزود: شهیدان برای حفظ حجاب جان‌دادن، خون دادن و به‌صراحت عنوان کردند برای حفظ حجاب جان دادیم در زمان پهلوی محدودیت برای حجاب بود که بانوان بسیار اذیت می‌شدند؛ ولی اکنون این مسائل وجود ندارد.

هراتی در پایان گفت: خداوند توفیقی عنایت کند که حجاب از قلب شروع شود و همه‌جا را فرابگیرد برای اینکه بتوانیم فرزندهای درستی را تربیت کنیم تا پیرو سبک زندگی باشند و سبک زندگی معصومین را الگو قرار دهند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark