کد مطلب: 45430
 
به مناسبت 15 اردیبهشت ماه روز جهانی آسم
برگزاری کنفرانس پیشگیری ودرمان آسم در زاهدان
به مناسبت روز جهانی آسم ،کنفرانس پیشگیری ودرمان این بیماری مزمن در دانشگاه پردیس زاهدان برگزار گردید.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۲
 
کارشناس پیشگیری از بیماری های مزمن تنفسی درگفتگو اختصاصی با خبرنگار زاهدانه بیان کرد:بیماری آسم یکی از شایعترین بیماری های مزمن درکودکان و بزرگسالان و از مهمترین علل غیبت از مدرسه و محل کار محسوب می شود.
دکتر شاهین مهنا افزود: هدف از نام گذاری این روز افزایش آگاهی عموم جامعه در خصوص بیماری آسم و عوامل خطر آن و برنامه ریزی و همکاری در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری است. بر همین اساس و با توجه به ضرورت پیشگیری و کنترل این بیماری اولین سه شنبه ی ماه می میلادی را به نام " روز جهانی آسم " نام گذاری شده است.
مهنا هدف از برگزاری کنفرانس پیشگیری ودرمان آسم در این دانشگاه را تعیین برنامه های استراتژی وراهبردی عنوان کرد وادامه داد: اولین ومهمترین استراتژی در زمینه کنترل آسم COPD بحث آموزش به نیروهای متخصص،پزشکان،پرستاران وعموم مردم برای افزایش سطح آگاهی نسبت به این بیماری مزمن است.
وی درپایان خاطر نشان کرد: برنامه راهبردی آخرین اطلاعات مربوط به آسم را ارئه می دهد تا بتواندهم به جامعه تحت پوشش وهم نیروهای هدف آموزش های لازم را بدهد تا اطلاعات افراد وگروه های خاص که شامل مشاغل آسیب پذیر می باشند در این زمینه ارتقا پیدا کند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark