کد مطلب: 32507
 
نماینده مجلس:
انصراف از یارانه کمک به عمران و اشتغالزایی است
دبیر مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: دولت بر اساس قانون بخشی از یارانه ها را که با انصراف افراد متمول به دست می آورد صرف کارهای عمرانی، تولیدی و اشتغال خواهد کرد و این امر کمک به پیشرفت کشور خواهد بود.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۲
یارانه
 
یارانه

ˈبه گزارش زاهدانه ، حمیدرضا پشنگ ریگی اظهار داشت: عزم جدی برای مدیریت جهادی در هدفمندی یارانه ها باید نهادینه شود.

نماینده مردم شهرستان های خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی رسالت و وظیفه همگان بویژه مدیران و مسوولان را دو چندان کرده و ما باید به عنوان خدمتگزار مردم، مدیریت جهادی را در جامعه نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: تعطیلی بخش کار و تولید و اقدامات عمرانی نه تنها به ضرر اقشار ضعیف و کارگران بلکه سبب زیان دهی افراد مرفه و صاحبان صنایع نیز می شود.

پشنگ ریگی تصریح کرد: انصراف اقشار مرفه و بی نیاز از دریافت یارانه نقدی موجب گردش اقتصادی و فعال شدن واحدهای تولیدی و رونق بازار کار خواهد شد.

دبیر مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را اقدامی مناسب دانست و بیان کرد: قانون هدفمندی یارانه ها مراحل مختلف ندارد و به علت تکمیل نشدن اجرای آن در چند سال اخیر، هم اکنون تکمیل می شود.

وی گفت: مرحله تکمیل قانون هدفمندی یارانه ها به معنای گران تر شدن کالاهای اساسی نیست و قیمت ها نیز افزایش نیافته است.

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی بر افزایش برنامه های نظارتی از سوی دستگاه های دست اندرکار از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی و کنترل بازار تاکید کرد.

پشنگ ریگی همچنین ضرورت تقویت سرمایه های اجتماعی با کار فرهنگی و حضور آگاهانه مردم در تمامی صحنه ها را یادآور شد.

نام نویسی متقاضیان دریافت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها از بیستم فروردین از طریق سایت رفاهی آغاز شده و تا 31 فروردین ادامه دارد.

این در حالی است که انصراف از دریافت یارانه با هدف کمک به دولت در بهبود وضعیت اقتصاد، بهداشت و درمان، آموزش و خدمات جامعه از سوی مسوولان، نمایندگان مردم در خانه ملت، روحانیت، نخبگان و قشرهای مختلف مردم رو به گسترش است.

 

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark