کد مطلب: 49733
 
یک کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد:
دولت باید از قانون بودجه و مجلس پیروی کند/ قشرمحروم بیشترین آسیب را متحمل شد
یک کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه دولت باید از قانون بودجه و مجلس پیروی کند، گفت: وقتی قانونی را مجلس مصوب کند باید آن مهم انجام شود چرا که مبنای عمل مردم اجرای قانون اساسی است.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۴
 
به گزارش زاهدانه، موضوع داغ این روزها در بین مردم به ویژه اصحاب رسانه بحث یارانه و حذف 24 میلیون نفر از دهک های پردرآمد جامعه است. اهمیت این موضوع از آنجایی رنگ و بوی جدی به خود گرفته که طی یکسال گذشته خبر از حذف یارانه باعث نگرانی و سردرگمی مردم شده و امسال نیز اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 95 در جریان بررسی لایحه بودجه تصویب کردند، دولت باید یارانه سه دهک پردرآمدی را حذف کند که این خود شامل 24 میلیون نفر می شود.
از آنجایی که عزم مجلس جزم شده و حذف این دهک ها را تصویب کرد دولت نیز موظف به اجرای این قانون گردیده است؛ که در این رابطه یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه دولت باید از قانون بودجه و مجلس پیروی کند، گفت: وقتی قانونی را مجلس مصوب کند باید آن مهم انجام شود چرا که مبنای عمل مردم اجرای قانون اساسی است.
راضیه خلیلی افزود: وقتی مجلس دولت را موظف به اجرای قانونی کند دولت چاره ای جز اجرای آن ندارد بنابراین حذف یارانه مصوبه ای از سمت مجلس است که دولت باید آنرا اجرا کند.
وی ادامه داد: در ابتدا پرداخت یارانه به توده کم درآمد جامعه خوب بود اما با چند سال از این روش بعلت تورم و اثراتی که در پی داشت به شدت به ضرر توده محروم جامعه شد بگونه ای که این قشر از جامعه بیشترین آسیب را نسبت به ثروتمندان متحمل شدند.
این کارشناس بیان کرد: اگر دولت پس از حذف یارانه برنامه ریزی دقیقی در دستور کار خود قرار ندهد مردم ابراز نارضایتی کرده لذا باید در سالی که با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری شده است اهم مردم، مجلس و دولت به بهبود وضعیت اقتصادی جامعه کمک کنند.
خلیلی در پایان گفت: دولت باید با شناسایی افراد پردرآمد جامعه اقدام به حذف افراد در پرداخت یارانه کند و افرادی که مستحق دریافت یارانه هستند را شامل این طرح نکند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark