کد مطلب: 58681
 
۸۹درصد جمعیت سیستان و بلوچستان کارت ملی هوشمند دریافت کردند
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: ۸۹ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال این استان تا کنون کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۲
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛رضا راحت دهمرده  مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با توجه به اینکه خدمات دستگاه‌های اجرایی امسال با ارائه کارت هوشمند ملی انجام می‌شود و از طرفی اعتبار کارت‌های شناسایی قبلی به اتمام رسیده از هم استانی‌هایی که تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند درخواست می‌شود نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

او گفت: همچنین ۳۹ هزار و ۸۷۰ درخواست کارت هوشمند ملی از ابتدای امسال تا کنون در سطح سیستان و بلوچستان اخذ و همچنین ۹ هزار و ۲۸۴ کارت هوشمند ملی به متقاضیان در سطح استان تحویل داده شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی است و افراد باید برای دریافت این کارت به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود.

او اظهارداشت: سازمان ثبت احوال کشور در جهت رفع مشکل ارائه کارت هوشمند ملی به بانک‌ها و تمامی دستگاه‌های اجرایی ترتیبی اتخاذ کرده که از این پس شماره سریال موردنیاز دستگاه‌ها و بانک‌ها بر روی رسید کارت هوشمند چاپ شود و مردم با ارائه رسید و سریال روی آن امکان دریافت خدمات را داشته باشند.

دهمرده افزود: افرادی که تاکنون کارت ملی آنان صادر نشده است می توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال نسبت به دریافت رسید دارای سریال اقدام کنند.

او  ادامه داد: هم استانی‌ها می‌توانند برای اطلاع از مراحل و نحوه صدور کارت خود از کد دستوری *۴*۶۰۹۰# به صورت رایگان استفاده کنند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark