کد مطلب: 34426
 
روحانی در کنگره بین‌المللی امام حسن مجتبی(ع):
حامیان تروریستها بدانند که فردا نوبت آنهاست/ از "مسلمان‌کشی" دست بکشید
رئیس‌جمهور گفت:‌ به همه کشورهای مسلمان که با دلارها و پولهای نفتی به تروریست‌ها کمک می‌کنند، توصیه می‌کنیم که بدانید فردا نوبت شماست، فکر نمی‌کنید که این وحشی‌های تروریست‌ که به جان هم انداخته‌اید، فردا نوبت شما خواهد شد؟ از مسلمان‌کشی دست بکشید.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰
حامیان تروریستها بدانند که فردا نوبت آنهاست/ از "مسلمان‌کشی" دست بکشید
 
به گزارش زاهدانه ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز (یکشنبه) در نخستین کنگره بین‌المللی سبط النبی، امام حسن مجتبی (ع)در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی گفت: اگر اعتقادات اسلامی ما و اگر قرآن مجید کتاب آسمانی ما و اگر سیره پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و مناسک دینی ما، همه و همه عوامل مهم و اصلی برای وحدت دنیای اسلام است، بی‌تردید اهل بیت (ع) و نیز علاقه به خاندان و عشق به رسالت هم یکی از عوامل وحدت دنیای اسلام است.

وی ادامه داد: بنابراین مودت، عشق و علاقه به نزدیکان پیامبر (ص) هم به عنوان یک وظیفه قرآنی و هم به عنوان مسئله مهمی است که اکثریت قاطع قریب به اتفاق مسلمانان جهان به این آیه عمل می‌کنند.

**‌ عشق به خاندان رسالت(ص) یکی از ارکان وحدت جهان اسلام است

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: بنابراین کسی نباید چنین تصور کند که عشق به خاندان رسالت(ص) و پیروی از راه و روش آنها خدای ناکرده عاملی برای جدایی و تفرقه میان مسلمان‌هاست، بلکه بعکس، عشق به خاندان رسالت(ص) یکی از ارکان وحدت جهان اسلام است.

روحانی تصریح کرد: زندگی ائمه اطهار (ع) از امیرالمؤمنین (ع) تا امام عسکری(ع) تاریخ زندگی یازده امامی که امروز در اختیار ماست، یعنی یک دوران 250 ساله بهترین آینه برای دیدن احکام الهی، نحوه اجرای دستورهای قرآنی و تکرار سیره پیامبر (ص) در مقاطع، شرایط و موقعیت‌های مختلف است.

وی ادامه داد: در واقع، این طول زندگی 250 ساله کتاب هدایتی را پیش روی ما می گذارد که هر فصل آن برجستگی خاص خود را دارد.

رئیس‌جمهور گفت: در این 250 سال، نقاط برجسته‌ای وجود دارد که البته همه نقاطش برجسته و هدایتگر است اما در این نقاط، مسلمانان هم در فکر و بررسی و تحقیق و هم در عمل به آنها بیشتر توجه کرده‌اند.

روحانی بیان کرد: ویژگی‌های دوران حکومت و زمامداری مولای متقیان علی (ع)، صلح امام مجتبی (ع)، قیام بزرگ سرور آزادگان حضرت امام حسین (ع)، دانشگاه بزرگ امام باقر (ع) و امام صادق (ع)، مقاومت و تحمل طولانی 14 ساله موسی بن جعفر (ع)، تعامل ویژه حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) با حاکمیت وقت و دوران خفقان ویژه در زمان امامین عسکریین (ع)، همه این نکات به عنوان نکات برجسته‌ای است که باید مورد توجه مسلمانان قرار گیرد و راه را برای آنها بگشاید.

** قرارداد صلح و نرمش در مقابل نیروی مقابل، آنجا که بحق و صحیح است، حق را پیروز می‌سازد

به گزارش باشگاه خبرنگاران رئیس قوه مجریه ادامه داد: همه ما می‌دانیم که در جهاد و مبارزه هم پیروزی با حق است و هم با فرد، آن فردی که برای رضای خدا به مبارزه می‌رود، هم حق را پیروز ساخته و هم شخص او پیروز است، اما گاهی حق پیروز می‌شود، اما شخص در فشار قرار می‌گیرد، در صلح، قرارداد صلح و نرمش در مقابل نیروی مقابل آنجا که بحق و صحیح است، حق را پیروز می‌سازد، هرچند ممکن است فرد با فشارهایی روبه‌رو شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به صلح حدیبیه گفت: در صلح حدیبیه حق پیروز شد اما عده‌ای کوته‌نظر در برابر شخص پیامبر (ص) زبان به اعتراض گشودند که چرا این کلمه را حذف یا این ماده را اضافه کردید و یا در برابر این قول چرا سخنی به میان نیاوردید.

روحانی افزود: این افراد کوته‌نظر به پیامبر(ص) اعتراض می‌کردند که شما قول داده بودید پس از حدیبیه به زیارت خانه خدا بروید اما چرا گفتید سر خود را بتراشیم و حج خود را تمام کنیم؟ این همه عقب‌نشینی برای چیست؟

** عاقبت‌بینی و تدبیر غیر از عافیت‌‌طلبی است

وی افزود: کوته‌نظران گاهی عاقبت‌بینی را عافیت‌طلبی می‌بینند اما عاقبت‌بینی و تدبیر غیر از عافیت‌‌طلبی است، حتی بزرگان و صحابه عظیم‌الشأن و حتی یاران نزدیک هم دچار تعجب و اعجاب می‌شوند و گاهی تقاضای مرگ می‌کنند و این نشان می‌دهد که شجاعت در صلح به مراتب بالاتر از شجاعت در جنگ است.
 
روحانی اظهار داشت: ما در دوران زندگی امام راحل(ره) و الان دیده‌ایم که او هم فرمانده میدان جنگ بود و هم روزی راهبر مسیر صلح و دیدیم آن روز که او فرمانده جنگ بود، چگونه راحت از لحاظ روحی و آن روز که مسیر صلح انتخاب کرد چه فشار روحی بر او وارد شد.
 
رئیس‌‌جمهور ادامه داد: صلح، شجاعت دوچندان می‌طلبد و امام مجتبی(ع) در پیروی از راه پیامبرعظیم‌الشأن اسلام(ص) و حدیبیه پیامبر(ص) صلحی را برگزید که هم حق دماء مسلمین در آن بود و هم وحدت و اتحاد در جهان اسلام در برابر خطر رومی که آن روز کل دنیای اسلام را تهدید می‌کرد.

وی با بیان اینکه صلح به معنای در نظر داشتن هدف و آرمانی برتر و بالاتر است که آن آرمان ممکن است برای بعضی از افراد، مشهود و آشکار نباشد، گفت: صلح از آنِ امامی است که پشت پرده را به خوبی می‌بیند و پیش‌‌بینی می‌کند اما افراد تنگ‌ نظر نه پشت پرده بلکه روی پرده را هم به خوبی نمی‌بینند.  
 
روحانی ادامه داد: ما نیازمند آنیم که زندگی ائمه هدی (ع) را بازخوانی کنیم و از آن درس عقلانیت، تدبیر، میانه‌روی، اعتدال در برابر افراط‌‌گرایان و خشونت‌طلبانی بیاموزیم که حتی در کنار امام معصوم(ع) و پیامبر بزرگ اسلام(ص) هم نمی‌توانستند راه مدارا را به خوبی ببینند، لمس کنند و درک کنند و به آن پایبند بمانند و گاهی زبان به گله و حتی اعتراض می‌گشودند.

** با لحن ملایم با دیگران سخن‌گفتن به معنای آن نیست که حقی زیر پا گذاشته شود
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران رئیس‌جمهور افزود: عمل امام مجتبی(ع) به ما نشان می‌دهد که در مقاطعی از تاریخ اسلام، وحدت دنیای اسلام و مدارا در برابر افکار دیگران تا چه حد اهمیت دارد، مدارا کردن یا با لحن ملایم با دیگران سخن گفتن به معنای آن نیست که حقی زیر پا گذاشته شود، سکوت در برخی موارد به آن معنا نیست که فردی در برابر راه ناحقی تسلیم شده باشد، این غیر تسلیم و زیر بار ظلم رفتن است، تشخیص و تفکیک این، هم تفکر و هم تدبیر می‌خواهد و هم سعه صدر و حوصله نیاز دارد.  
 
وی اظهار داشت: به اعتقاد من درباره امام مجتبی(ع) زیباترین تعبیر را مقام معظم رهبری دارد که صلح امام حسن (ع) را شکوهمندترین نرمش قهرمانانه تاریخ می‌نامد، من تعبیری از این زیباتر نیافتم و ندیدم.

رئیس قوه مجریه اظهارداشت: آنگاه که چند سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایشان کتاب "صلح‌الحسن(ع)" مربوط به مرحوم شیخ آل یاسین را به زبان فارسی ترجمه کردند، آنجا این نام را برگزیدند؛ شکوهمندترین نرمش قهرمانانه تاریخ.

**  نرمش قهرمانانه سخت‌تر از جهاد قهرمانانه است

وی افزود: به اعتقاد من نرمش قهرمانانه سخت‌تر از جهاد قهرمانانه است و امام حسن(ع) این قهرمانی و این شجاعت را برگزید و انتخاب کرد.  
 
روحانی ادامه داد: همه ما مسلمانان ضمن احترام به همه اهل بیت پیامبر (ص)، برای امیرالمومنین(ع) ، فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) ویژگی خاصی قائلیم چون این‌ها در کنار پیامبر (ص) و با پیامبر(ص) بودند، مستقیم از پیامبر(ص) بهره جستند، گرچه نورالواحد هستند اما حساب این‌ها هم در عشق و مودت و هم در بهره بردن سیره و راهشان تا حدی متفاوت است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما امروز نیازمند آن هستیم که از راه امام حسن مجتبی(ع) و مسیر و راه وحدت و حق دماء مسلمین و راه صلح و ثبات در جهان اسلام بیشتر بهره جوییم.

** امروز روز غم برای مسلمانان و متأسفانه روز شادی برای صهیونیست‌ها است 
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران رئیس‌جمهور کشورمان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به حوادث اخیر منطقه ادامه داد: در آستانه ماه عبادت و رمضانیم و شما ببینید در دنیای اسلام چه می‌گذرد، وحوشی که بر خون مسلمانان تشنه‌اند و کودکان را سر می‌برند، به ناموس مسلمان‌ها اعتنا نمی‌کنند، دختران جوان را به عنوان برده می‌ربایند، خانه مسلمانان را بر سر آنان خراب می‌کنند و حرمت هیچ پیامبر و عالمی را نگاه نمی‌دارند و با نام اسلام خود را به عنوان جهادی و اجراکنندگان قرآن و اسلام می‌خوانند.  
 
 روحانی افزود: چه درد و مصیبت بزرگی است و امروز روز غم برای مسلمانان و متأسفانه روز شادی برای صهیونیست‌هایی است که پشت این حرکت هستند و به وضوح مسلمانان را به جان هم انداخته‌اند و از کشتار آ‌نها لذت می‌برند.  
 
رئیس جمهور تصریح کرد: آنها در این وادی هر روز بر مردم غزه می‌تازند و مردم را زیر بمباران وحشیانه خود قرار می‌دهند و آنچنان فضایی به وجود آورده‌اند که هیچکس نه به فکر قدس و نه فلسطین باشد.

**‌ معبود تروریستها "الله" نیست، شیطان است 
 
وی اضافه کرد: همه جا با نام‌های مختلف و متأسفانه با پرچمی که بر روی آن "لا اله الّا الله" نقش بسته شده است، خونریزی به راه انداختند که البته آنها معبودشان "الله نیست" و شیطان است و برای آنها "لا اله الّا‌ الشّیطان" است، چون در عمل این چنین‌اند.  
 
روحانی بیان کرد: ببینید چه کشتاری را در دنیای اسلام از افغانستان و پاکستان گرفته تا سوریه و عراق و لبنان به راه انداخته‌اند، این درحالی است که امروز از هر زمان دیگر نیازمند وحدت در دنیای اسلام هستیم.

** علمای شیعه و سنی یک حرکت فرامذهبی در برابر توحش، خشونت و آدم‌کشی به راه اندازند
 
وی خاطرنشان کرد: ما نیازمند آنیم که پرچم صلح حسنی(ع) به اهتزاز در آید و به حرمتِ زاده رمضان که برای وحدت مسلمانان محنت‌ها را به جان خرید و سید شرف‌الدین راجع به ایشان می‌گوید که اگر عنایت با ما یاری و اتکای وی به حق نبود، چه کسی می‌توانست آن زخم زبان‌ها را تحمل کند؟ زخم زبانی که از زخم شمشیر برنده‌تر و دردناک‌تر بود.  
 
رئیس‌جمهور افزود: ما امروز به وحدت نیازمندیم و باید همه علما، احزاب، گروه‌های اسلامی، سازمان‌های مردم نهاد اسلامی و به ویژه علمای اهل سنت و شیعه یک حرکت فرامذهبی در برابر توحش، خشونت و آدم‌کشی به راه اندازند و باید کاری کنیم که ندای صلح و وحدت بر ندای افراط و تکفیر، پیشی گیرد.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: ما باید کاری کنیم که فریاد همبستگی مسلمانان در سرتاسر دنیای اسلام به گوش جهانیان برسد، ما باید در برابر افراط بایستیم، واژه صلح که در قرآن آمده، کلام عام است و  باید بین همه مسلمانان برقرار شود.

وی اضافه کرد: باید رشته ولایت، رشته سرپرستی و محبت را بین همه دنیای اسلام برقرار کنیم.

** حامیان تروریستها بدانند که فردا نوبت آنهاست

به گزارش باشگاه خبرنگاران روحانی همچنین گفت:‌ به همه کشورهای مسلمان که با دلارها و پولهای نفتی به تروریست‌ها کمک می‌کنند، توصیه می‌کنیم که بدانید فردا نوبت شماست، فکر نمی‌کنید که این وحشی‌های تروریست‌ که به جان هم انداخته‌اید، فردا نوبت شما خواهد شد؟ از مسلمان‌کشی دست بکشید.

** چرا تروریست‌ها راحت بخوابند و زنان و فرزندان مسلمانان در سراسر دنیا از ترس ترور، آواره زیر چادرها باشند؟

وی افزود: بین شیعه و سنی تفرقه وجود ندارد، شیعه و سنی برادر یکدیگرند، سالها و قرن‌ها شیعه و سنی در عراق، شام، لبنان، خلیج فارس، آفریقا و ایران در کنار هم با اخوت زندگی کرده‌اند و در یک مسجد به نمازجماعت ایستاده‌اند، چرا برادری را که خداوند به عنوان نعمت به ما داده است و بین ما الفت و محبت برقرار کرده است را می‌خواهید نابود کنید؟ چرا تروریست‌ها شب‌ها خواب راحت داشته باشند و زنان و فرزندان مسلمانان در سراسر دنیا از ترس ترور، خانه‌ها را رها کرده و آواره زیر چادرها باشند؟

روحانی با اشاره به اینکه امروز دنیای اسلام بیش از هر زمان نیاز به وحدت دارد، افزود: بیایید با هم و با یک صدا به حرمتِ زاده رمضان یک صلح رمضانی را فریاد بزنیم و در کنار هم قرار بگیریم، افراط‌ها را کنار گذاشته و دست اتحاد به یکدیگر بدهیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در پناه اسلام و ائمه هدی(ع) و زیر پرچم سبط رسول خداوند از خدا بخواهیم که در این ماه، دلهایمان را به یکدیگر نزدیک کرده، وحدت را در میانمان برقرار کند تا پایان تروریسم را در دنیای اسلام شاهد بوده و آن روز را جشن بگیریم.
  
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark