کد مطلب: 32842
 
بیانیه دکتر حسینعلی شهریاری
متهمان اصلی ناامنی های اخیر کسانی مي باشند که به دنبال حذف واژه "وهابیت" از ادبیات امنیتی استان اند
دكتر "حسينعلي شهرياري" نماينده مردم زاهدان طي بيانيه اي در واكنش به اقدامات اخير تروريستي در استان اعلام كرد:متهمان اصلی ناامنی های اخیر کسانی مي باشند که به دنبال حذف واژه "وهابیت" از ادبیات امنیتی استان هستند.
تاریخ انتشار : شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۶
دکتر شهریاری
 
دکتر شهریاری
به گزارش زاهدانه ، متن اين بيانيه در ذيل آمده است: 

بسمه تعالي
خبر شهادت کارمندان و چهره های غیر نظامی در برخی مناطق جنوب استان موجی از نگرانی و پرسش های بی پاسخ را برای مردم بوجود آورده است. غم انگیزتر و ناراحت کننده تر آن است که مسئولین مربوطه پاسخ قانع کننده ای برای زخم های مردم ندارند.
در حالیکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به جنوب استان دارد و بسیاری از مطالبات حتی فراتر از انتظار توسط دولتمردان محقق شده، چرا این ناامنی ها ادامه پیدا می کند و شتاب گرفته است؟
پاسخ دقیق آن است که این قتل های ناگوار نشان میدهد که نگاه سیاسی و منفعت طلبانه حزبی به مقوله امنیت هرگز جواب نخواهد داد بلکه به تشدید آن نیز کمک خواهد کرد.
ناامنی برای مردم مظلوم سیستان و بلوچستان مسئله تازه ای نیست ولی آنچه مردم شهید پرور این خطه را نگران کرده است، احساس کوتاهی در برخورد با ریشه ها و عوامل زمینه ساز چنین جنایات غیر انسانی است.
متهمان اصلی در این اتفاقات کسانی هستند که اصرار دارند واژه وهابیت را از ادبیات امنیتی استان حذف کنند و صد البته متهم اصلی در ناامنی ها مسئولینی هستند که بی توجه به محتوای بیانیه رهبر معظم انقلاب پس از حادثه تروریستی مسجد علی ابن ابیطالب نسخه های ناکارآمد امنیتی و شخصی برای استان می پیچند.
رهبری در آن بیانیه مهم و تاریخی وظایفی را برای گروه های مختلف تعریف کردند، امروز این پرسش باید پاسخ داده شود که مسئولان برای اجرایی شدن آن وظایف چه کرده اند؟ چرا به برخی اشخاص در اجرای وظایف تخفیف داده می شود؟
نکته دیگری که مدعیان تدبیر و امید اینک باید پاسخ بدهند؛ این است که چه اقداماتی سبب شده که تروریست ها بیش از هر زمان دیگری شها دت گزینه های غیر نظامی را بهترین برنامه عملیاتی خود می دانند؟
شهادت معلم عزیز جواد نوروزی و اینک ترور محمد رضا صیادی ، کارمند ثبت احوال منطقه سرباز نشان می دهد قتل های هدفمند ابعاد تازه از اختلاف افکنی قومیتی را دنبال می کند، اما دشمن، دشمنی می کند ولی متولیان برقراری امنیت پاسخ بدهند که این ترورها چرا به راحتی اجرا و عوامل آن متاسفانه بی دردسر متواری می شوند؟
اگر استراتژی، در جنوب شرق برقراری امنیت از طریق مردم و واگذاری به معتمدین محلی می باشد چرا آثار این مسئله ملموس نیست و قتل های یکی پس از دیگری اتفاق می افتد؟
مسئولان باید بدانند برای برقراری امنیت بوسیله مردم باید اصلح ترین و با اعتمادترین افراد مسلح شوند نه اینکه خود باعث برخی نا امنی ها شوند از طرفی هم مردم استان طبق رهنمود رهبر انقلاب خار در چشم و استخوان در گلو با همه وجود وحدت خود را حفظ خواهند کرد ولی شرط اساسی آن این است که این وحدت عزتمدارانه باشد نه این که هر روز پشت سرجنازه مطهری ندای وحدت سر بدهند.
در پایان یکبار دیگر با ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله عهد و پیمان می بندم و اعلام می کنم کسانی که فکر می کنند با شهادت عزیزان مان می توانند مرزداری تنگه احد کشور را از افتخارات ما حذف کنند کور خوانده اند و هیچ غلطی نخواهند کرد.
التماس دعا
Share/Save/Bookmark
مرجع : عصر هامون