کد مطلب: 60535
 
در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه سیستان و بلوچستان مطرح شد؛
حمایت مدعیان حقوق بشر؛ مهم ترین عامل جنایت اسرائیل علیه کودکان/مجاهدت های پرستاران طی ایام کرونا در قلب تاریخ ماندگار شد
ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و مجاهدت های پرستاران در ایام کرونا، سالروز تشکیل شورای عالی فرهنگی، جنایات مدعیان حقوق بشر علیه کودکان مسلمان، لزوم پیگیری مشکلات کم آبی استان، مشکلات جاده های مواصلاتی و تسریع در انتصاب مسئولان دستگاه ها و فرمانداران مهم ترین محورهای خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داد.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
 
به گزارش زاهدنیوز،حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری، امام جمعه سراوان در خطبه های نماز جمعه این شهرستان بیان کرد: حضرت زینب(س) بانوی برجسته تاریخ اسلام و شخصیت سترگی هستند که انسان می تواند در همه ابعاد از جمله مباحث زندگی، دیدن داری و عبادت را از ایشان الگو بگیرد.

وی افزود: مجاهدت ها، زحمت ها و سختی هایی که پرستاران در ایام کرونا داشتند در ذهن ها ثبت شد و این قشر به عنوان چهره های مجاهد در دل تاریخ ماندگار شدند.

امام جمعه سراوان با اشاره به اینکه دشمن شناسی، بصیرت و شناخت توطئه دشمن از ویژگی‌های برجسته حضرت زینب(س) است، ادامه داد: باید از این بانوی بزرگ اسلام درس آزادگی، دین داری و دیانت بیاموزیم.

حجت الاسلام و المسلمین بامری اضافه کرد: حضرت امام حسین (ع) نماد حقیقت بود و دشمن قصد داشت با توطئه این حقیقت را از بین ببرد، اما اراده خدا بر این بود که حق باقی بماند که واقعیت نهضت سرخ عاشورا از زبان حضرت زینب کبری (س) ماندگار شد.

وی با اشاره به اینکه توطئه یزیدیان با ایستادگی و مجاهدت های حضرت زینب (س) خنثی شد، خاطر نشان کرد: امروز نیز طاغوتیان و یزیدیان زمان و دشمنان انقلاب اسلامی و اسلام به پا خواستند و با توطئه و تحریف حقایق به دنبال این هستند تا حقیقت را وارونه جلوه دهند که لازم است توطئه دشمن را به خوبی بفهمیم و در مسیر حقیقت با تمام وجود و اگرچه منجر به شهادت و اسارت شود، باید جانانه و صبورانه قدم برداریم و شجاعانه صحبت کنیم.

امام جمعه سراوان گفت: دشمن تلاش می کند تا وانمود کند که تمام بدبختی های عالم به جهت روی کار آمدن انقلاب است تا دستاوردها و ظرفیت های عظیمی که در انقلاب اسلامی به وجود آمده را از بین ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین بامری بیان کرد: اسرائیل سگ نگهبان استکبار در منطقه واق واق به راه انداخته تا ذهن ها را از حقیقت منحرف کند، اما نمی تواند چرا که امروز ایران اسلامی قدرتمند است، اگر کوچکترین تحرکی داشته باشند با پاسخ قاطع و محکم روبه رو خواهند شد‌.

سرعت غیرمجاز عامل اصلی تصادفات جاده ای است

وی ضمن گلایه از نامناسب بودن مسیرهای مواصلاتی منتهی به سراوان که منجر به بروز تصادفات جاده ای و جان باختن هموطنان شده است، گفت: با برنامه ریزی مناسب و مجاهدت می توان مشکلات این محورها را رفع کرد اما سرعت غیرمجاز عامل اصلی تصادفات است که برخی ها در این مسیر به خود و دیگران رحم نمی کنند.

وی تصریح کرد: بسیار ناشایست و ناپسند است که به دلیل رعایت نکردن سرعت مطمئنه حین رانندگی در جاده جان فرد دیگری از بین رود و این امر گناه نابخشودنی است.

امام جمعه سراوان بیان کرد: باید فرهنگ رانندگی با سرعت مطمئنه نهادینه شود و نباید اجازه داد که افراد با سرعت غیرمجاز و پلاک مخدوش رفت و آمد کنند و پاسخگو نباشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود پارسا، امام جمعه بنجار نیز در خطبه های نماز جمعه با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار گفت: پرستاران فرشتگان نجاتی هستند که باعث دلگرمی بیماران هستند و قطعا رسیدگی به حقوق پرستاران سبب ایجاد انگیره بیشتر برای خدمت به جامعه هدف خواهد شد.

وی افزود: همچنین امروز جمعه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۶۳ توسط امام راحل (ره) است که تعیین اصول کلی سیاستهای نظام جمهوری اسلامی ایران و تحول در همه حوزه ها از وظایف این شوراست و امیدواریم که هر چه زودتر روز ملی سیستان را تصویب و برای درج در تقویم به دستگاههای مربوطه ابلاغ کند.

خطیب جمعه شهر بنجار در ادامه به اولویت اصلی منطقه اشاره کرد و افزود: برای تامین اب شرب و کشاورزی مسئولین مربوطه هر چه زودتر چاره جویی و راهکار های لازم را عملیاتی کنند و قبل از اینکه زود دیر شود از منابع آبی در حرمک برای آب شرب زاهدان برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: جا دارد از اقدامات جهادی و انقلابی قرارگاه پیشرفت و آبادانی و قرارگاه شهید هراتی و سبز پوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که شبانه روزی در حال انتقال آب محبوس از چاه نیمه ۴ به ۳ به مقدار ۱۰۰ میلیون متر مکعب و از ۲ به ۱ مقدار ۲۰ میلیون متر مکعب با حدود ۲۰ پمپ در حال انتقال هست تقدیر و تشکر کنیم و امیدواریم با اقامه نمازهای طلب باران مستقر در کل منطقه شاهد نزول باران رحمت الهی شویم و سیستانی آبادتر از گذشته داشته باشیم.

پارسا به تحولات سیاسی استان اشاره کرد و گفت: پیشرفت و آبادانی استان را نباید به مسائل سیاسی و جابجایی مدیران گره بزنیم و امیدواریم استاندار هر چه زودتر این اوضاع را مدیریت کند و اگر قرار هست مدیران و فرمانداران جابه جا شوند، زودتر تعیین تکلیف صورت بگیرد، عموم مردم و کارشناسان و نخبگان توقع دارند افراد جایگزین انقلابی تر و ولایی تر و جهادی تر انتخاب و منصوب شود تا مردم عزیز ما مزه شیرین برقراری عدالت را بچشند و ناامیدی موجود در جامعه به امید و بالندگی تبدیل شود.

پرستاران ادامه دهنده راه حضرت زینب(س) هستند

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی، امام جمعه چابهار نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار بیان کرد: روز پرستار را به همه پرستارانی که در این ۲ سال اخیر جهاد کردند و زحمت کشیدند و در این دوران کرونایی تعدادی از این عزیزان به شهادت رسیدند، تبریک می گوییم.

وی با اشاره به جایگاه پرستار و افرادی که مریض دارند و پرستاری می کنند، افزود: در یکی از روایت ها آمده است اگر کسی از مریض و بنده خدا پرستاری می کند یعنی از خود خدا پرستاری کرده و این جایگاه بالای پرستار ها را می رساند.

وی با اشاره به نامگذاری اسم زینب برای دختران، ادامه داد: این که در جامعه کنونی برخی پدر مادر نخواهند نام زینب را بر روی فرزندان خود بگذارند یک نوع این شبیخون فرهنگی است که خانواده ها را از این مورد جدا کرده، نام زینب انتخاب خداست.

خطیب جمعه چابهار تصریح کرد: در روز عاشورا فقط یک نفر بود که توانست جنگ را از شکست به سمت پیروزی تغییر دهد، اما دشمنان خواستند این فرهنگ زینبی آرام آرام فراموش شود و از بین برود.

وی با اشاره به سالروز انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۳ گفت: امام (ره) در آن سالها متوجه شد دانشگاه ها به دامان غرب پیش می رود و در مراکز دانشگاه شورای انقلاب فرهنگی را تاسیس کرد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: منشا همه گرفتاری‌های کشور و همچنین سعادت مادی و معنوی در دانشگاه و حوزه هاست، اگر دانشگاه فاسد شود یک کشور فاسد می‌شود که تأسیس شورای فرهنگی جلوی این تهاجم دشمنان را گرفت.

وی با اشاره به شفافیت مجلس توسط نمایندگان خاطر نشان کرد: نمایندگان در زمان انتخابات قول‌هایی مبنی بر تصویب طرح شفافیت مجلس را به مردم دادند که از آن ها تقاضا داریم هرچه سریعتر این مورد را در مجلس به تصویب برسانند.

پرستاری با الگوگیری از رفتار توحیدی حضرت زینب(س) مقدس‌ترین حرفه است

حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این شهرستان بیان کرد: خودم و شما برادران و خواهران ایمانی را به رعایت تقوای الهی دعوت می کنم، تقوا همچون سپری در برابر گناهان است و هر کس این ویژگی را داشته باشد در بین همگان محبوب دل ها می شود.

وی افزود: امروز نوزدهم آذر ماه، پنجم جمادی الاول مصادف با ولادت حضرت زینب(س)، روز پرستار بوده و این بانوی بزرگوار الگویی برای کل زنان عالم در صبوری و خدمتگزاری است.

این خطیب جمعه ضمن تبریک روز پرستار را به جامعه پرستاری، افزود: وجود حضرت زینب(س) باعث شد که پیروزی دشمن با شکست مواجه شود و همین ایمان زینبی سبب مقاومت در برابر ظالمان و ستمگران شد.

وی اضافه کرد: زمانی که اسرای کربلا را به سمت کوفه حرکت دادند، حضرت سجاد(ع) با دیدن تن‌های بی سر خانواده خود در حال مرگ بودند که حضرت زینب(س) با تمام بزرگواری خویش ایشان را تسلي دادند که این، نشان از ایمان والای آن بانوی بزرگوار دارد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه توحیدی حضرت زینب (س) باعث شده زنان ایرانی در همه عرصه ها پا به میدان بگذارند که حضور پرستاران و مطالبه گران در عرصه پرستاری بیانگر آن است، باید به این مسئله توجه ویژه شود که در کشور ما پرستارهای فراوانی در زمان کرونا از جان خود گذشتند و تمام توان خود را صرف خدمت به بیماران کردند.

حجت الاسلام بزمانی اذعان کرد: کشورهای اسلامی چون ایران همیشه حقوق بشر را رعایت می کنند اما کشورهایی چون آمریکا پا روی حقوق بشری می گذارند و حق مردم را به شیوه های مختلف توسط جیره‌خواران خود ضایع می کنند و مظلوم کشی برای آن ها یک کار عادی محسوب می شود.

وی عنوان کرد: آمریکا گروهک های تروریستی را روز به روز در منطقه و کشورهای اسلامی پرورش می دهد که این امر باعث شده ده ها هزار نفر از مسلمانان را با انفجارهای بمب به شهادت برسانند و در یمن و سوریه بچه های مظلوم مسلمان را که سن و سالی نداشتند از این طریق به شهادت رساندند و جای تاسف است که این ها دم از حقوق بشر می زنند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark