کد مطلب: 40484
 
مؤسسه تحقیقات دفاعی مدیریت تحقیقات نیروهای مسلح را در دست گیرد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه به هیچ‌ عنوان با شکل‌گیری ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی مخالف نیستیم، گفت: مؤسسه تحقیقات صنایع دفاعی باید بر انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در سطح نیروهای مسلح مدیریت و نظارت کند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۸
مؤسسه تحقیقات دفاعی مدیریت تحقیقات نیروهای مسلح را در دست گیرد
 
به گزارش زاهدانه ، به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرتیپ "حسین دهقان" در مراسم تودیع و معارفه ریاست مؤسسه تحقیقات صنایع دفاعی وزارت دفاع ‌بر فعال‌سازی سرمایه علمی، فکری و نیروی انسانی ‌متناسب با شرایط زمانی و اقتضائات آن تأکید کرد و اظهار داشت: ‌تحوّل‌پذیری، ‌تحوّل‌گرایی و نواندیشی و نهایتاً‌ ‌نوآوری ‌در سازمان باید در دستور کار همیشگی مدیران وزارت دفاع باشد. ‌
 
وزیر دفاع افزود: اگر‌ به دنبال تحوّل، تغییرات جدّی، اثربخشی سازمانی و مؤثر بودن در فضای عمومی مدیریت و جامعه هستیم ‌بایستی متناسب با این رویکرد‌ها، ‌ظرفیت‌های جدید سازمانی‌ شکل گیرند و ضروری است ‌یک افق و چشم‌انداز بلندتری مدنظر متخصصین متعهد وزارت دفاع قرار گیرد و‌ با اشراف کامل به سازمان و صنعت مربوطه نگاه کنند.
 
سردار دهقان با تأکید بر شناسایی ظرفیت‌های سازمانی ‌برای حرکت به سمت آینده متعالی وزارت دفاع تصریح کرد: مؤسسه تحقیقات صنایع دفاعی نقش بسیار‌ ویژه و مهمی در این خصوص دار‌د و ‌شناسایی ظرفیت‌های پنهان وزارت دفاع باید به طور جدی ‌در برنامه‌ تحولی این موسسه قرار گیرد. ‌
 
وی با بیان اینکه مؤسسه تحقیقات صنایع دفاعی باید به عنوان یک پیکره با ‌مجموعه‌‌های تحقیقاتی نیروهای مسلح و مجامع تحقیقاتی کشور ‌ارتباط و تعامل بیشتر و نزدیک‌تری برقرار کند، اضافه کرد: ‌مؤسسه تحقیقات دفاعی باید با ایجاد وحدت مدیریتی پنجره‌ای برای معرفی وزارت دفاع در حوزه‌های پژوهشی و تحقیقاتی فراهم سازد.
 
‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه مؤسسه تحقیقات صنایع دفاعی باید ‌با جدیت‌ به جایگاه نقش‌آفرینی خودش در حوزه‌ تحقیقات، مدیریت تحقیقات، ‌دیده‌بانی تغییرات فناوری، ‌استانداردسازی و ‌تعالی سازمانی برسد، اضافه کرد: ‌در سطح نیروهای مسلح به هیچ عنوان با شکل‌گیری ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی مخالف نیستیم بلکه این موضوع را یک امر مثبتی در جهت تحقق ‌تدابیر فرماندهی معظم کل قوا می‌دانیم.
 
وی با بیان اینکه در این راستا مؤسسه تحقیقات صنایع دفاعی باید بر تحقیقات و‌ انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در سطح نیروهای مسلح مدیریت و نظارت کند، تصریح کرد: مؤسسه تحقیقات صنایع دفاعی باید در روند تحقیقات نیروهای مسلح ‌ هادی و تسهیل‌گر باشد، زیرا ‌مدیریت بر تحقیقات کلان و راهبردی بحث جد‌ّی است‌.
 
‌وزیر دفاع با بیان اینکه انجام هر نوع کار پژوهشی در سطح سازمان‌ها و صنایع وزارت دفاع باید با هماهنگی مؤسسه تحقیقات دفاعی باشد، ‌خاطرنشان کرد: شورای تحقیقات وزارت دفاع باید با محوریت مؤسسه تحقیقات صنایع دفاعی و حضور مسئولان تحقیقاتی سازمان‌ها و صنایع تشکیل شود‌ تا نیازهای پژوهشی سازمان‌ها در همه ابعاد بررسی شود‌.
 
گفتنی است، در این مراسم از زحمات و خدمات صادقانه سردار "ابوطالب شفقت" قدردانی و "جبل عاملیان" به عنوان رئیس جدید مؤسسه تحقیقات دفاعی وزارت دفاع معرفی شد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark