کد مطلب: 29038
 
امام جمعه زاهدان: وقف نباید به فراموشی سپرده شود
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: وقف یکی از سنتهای سنگین اسلامی است که نباید به فراموشی سپرده شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۱
ایت الله سلیمانی
 
ایت الله سلیمانی

به گزارش زاهدانه ، آیت الله ˈعباسعلی سلیمانیˈ روز دوشنبه در ˈهمایش وقف و رسانهˈ در زاهدان افزود: وقف از مسائل مشترک همه انبیاء است و در میان تمامی مکاتب آسمانی و ملتهایی که تحت هدایت انبیاء قرار دارند از جایگاه خاصی برخوردار است.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: سنت حسنه وقف در اسلام اصل مشترک همه مذاهب است و برخی کشورها جایگاه آن را قویتر و برخی نیز پایین تر دیده اند بطوری که در سوریه و عربستان یک وزارتخانه و در ایران اسلامی یک سازمان تحت نظر رهبر معظم انقلاب برای این منظور ایجاد شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: در ایران دو بار به مساله وقف خیانت شد که یک نوبت آن در زمان قاجار و نوبت دوم در زمان رضاخان بود که رقبات موقوفه را به ملکی تبدیل کردند به همین علت مردم خاطرات شیرینی از وقف ندارند.

آیت الله سلیمانی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی رویکرد شایسته ای به وقف شد و نگاه مردم نیز به این سنت حسنه تغییر کرد و با مستقل شدن سازمان اوقاف و امور خیریه، از حج و زیارت رفته رفته جایگاه آن نیز ارتقاء یافت.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: با این وجود تبلیغات انجام شده در زمینه ترویج فرهنگ وقف هنوز در حد انتظار نیست لذا امیدواریم این فرهنگ حسنه روز به روز گسترش یابد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با استناد به فرمایشات امام جعفر صادق (ع) تصریح کرد: نگهداری یک ارزش مهمتر از بوجود آوردن همان ارزش است بر همین اساس بایستی توجه و عنایت ویژه ای به موقوفات و ترویج فرهنگ وقف شود.

انتهای پیام /

Share/Save/Bookmark