کد مطلب: 31018
 
هشدارهای پلیس آگاهی به خانمها در ایام نوروز
توصیه های پلیس تنها برای ایمنی بیشتر هموطنان و آرامش آنان در ایام سفر و گذراندن تعطیلات عید است، لذا از شهروندان مخصوصا بانوان تقاضا می‌شود به نکات زیر توجه کنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۴
به گزارش زاهدانه،توصیه های پلیس تنها برای ایمنی بیشتر هموطنان و آرامش آنان در ایام سفر و گذراندن تعطیلات عید است، لذا از شهروندان مخصوصا بانوان تقاضا می‌شود به نکات زیر توجه کنند.

هشدار پلیس آگاهی به خانم‌ها در ایام نورزوز

خانمها سعی نمایند در هنگام تردد از تاکسی و آژانس استفاده نموده و از سوار شدن با خودروهای عبوری حتی المقدور بویژه زمان تاریکی هوا و ساعات خلوت و نقاط کم تردد پرهیز شود.

-در صورتیکه راننده وسیله نقلیه ای که با آن سوار هستید قصد انحراف مسیر را داشت ، ابتدا از راننده درخواست توقف و در صورت خودداری وی ، سعی در توقف خودرو و کمک خواستن از عابرین و مردم نمایید.

-از دادن شماره تلفن همراه و تماس خود به دیگران ، بدون ضرورت خودداری نمایید.

-از ورود به منازل و اماکنی که تنها یک یا دو نفر جوان غریبه در آنجا هستند ، خانمها حتی المقدور خودداری نمایید.

-در هنگام بروز مشکل ، شماره پلاک و مشخصات خودرو و راننده راحتی المقدور یاداشت یا بخاطر بسپارند.

-پس از وقوع جرم احتمالی و یا در هنگام مشاهده موارد مشکوک  با مرکز فوریتهای پلیسی 110 تماس حاصل شود.

 *هشدارهای پلیسی برای پیشگیری از وقوع سرقت طلاجات همراه کودکان:

-با توجه به وصول گزارش وقوع چندین فقره سرقت طلاجات کودکان در مدارس و یا در کوچه ها و محل های خلوت با روش اغفال توسط سارقین  در تعطیلات نوروز سال گذشته ، تاکید می شود شهروندان و مسافرین نوروزی از پوشش طلاجات به ویژه گوشواره و دستبند و گردن بند به همراه کودکان خود جدا خودداری و پرهیز نمایند.
*هشدارهای پلیسی برای پیشگیری از وقوع کیف قاپی:

ـ هنگام  حمل کیف حتی المقدور از پیاده رو حرکت کنید و کیف را حائل میان خود و دیوار قرار دهید.

ـ از به نمایش در آوردن پول خود در معابر عمومی و مراکز خرید خودداری کنید.

ـ در هر حال مراقب موتورسوارانی که اطراف شما هستند باشید.

ـ هنگام عبور از عرض خیابان و یا خیابانهای خلوت ، مراقب افراد کیف قاپ باشید زیرا بیشترین کیف قاپی در این زمان اتفاق می افتد.

ـ  چنانچه از کارت های اعتباری استفاده می نمایید رمز آن را بخاطر بسپارید. از یادداشت نمودن و قرار دادن در کیف خودداری نمایند چون سارقین با دستیابی به رمز آسانتر موفق به برداشت وجه نقد شما می شوند.

ـ چنانچه مدارک و اسناد ملکی و شخصی و هویتی را در کیف دستی حمل و جابجایی می نمایید در نگهداری آن مراقبت بیشتری معمول گردد چون در صورت سرقت ، احتمال سوء استفاده از سوی سارقین و افراد ناباب متصور است.

ـ چنانچه وجه نقد بالایی از بانکها و مراکز تجاری برداشت می نمایید سعی شود در جابجایی از خودروهای عمومی و تاکسی استفاده و سعی شود از سوار شدن در خودروهای شخصی پرهیز ؛چراکه  در کمین سارقین نیفتید.

ـ چنانچه از گوشی همراه استفاده می نمایید و احتمالاً در کیف شما باشد سعی شود از ثبت تصاویر شخصی در حافظه گوشی همراه پرهیز تا مورد سوء استفاده سارقین و افراد ناباب قرار نگیرد.

*هشدار پلیس آگاهی به استفاده کنندگان از عابر بانک:

غفلت شهروندان یکی از عوامل موفقیت سارقان است.

شهروندان هنگام وارد کردن رمز خود طوری عمل کنند که کسی متوجه آن نشود.

افراد سالخورده و یا کم سواد کارت خود را به غریبه ها ندهند و برای استفاده از عابر بانک در صورت نیاز فرد مطمئنی به همراه داشته باشند.

Share/Save/Bookmark
مرجع : خبر گزاری دانا