کد مطلب: 49829
 
فرمانده انتظامی سيستان و بلوچستان خبر داد:
از فهرست سیاه بانک مرکزی تا دستگیری کلاهبردار80میلیاردی در زاهدان/ 19مال باخته شناسایی شدند
فرمانده انتظامی سيستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار ۸۰ ميليارد و ۸۵۰ ميليون ریالی توسط پلیس آگاهی استان در زاهدان خبر داد و گفت: در این راستا 19 مال باخته از استان هاي تهران، كرمان و سيستان و بلوچستان شناسایی شدند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۶
 

به گزارش زاهدانه، سردار حسين رحيمي  با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی دريافت شكايت تعدادی از شهروندان مبنی بر اينكه فردی با جلب اعتماد آنان و صدور چك های بلامحل، مقادير قابل توجهی از آنان كلاهبرداری كرده است، بررسی موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهی استان قرار گرفت.

وی گفت: كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداری پليس آگاهی سيستان وبلوچستان پس از انجام بررسی هاي ميدانی و پايش مداوم اطلاعاتي، سر نخ هائی از اين كلاهبردار سابقه دار را به دست آوردند.

وی افزود: كارآگاهان پليس با اشراف اطلاعاتی دريافتند كه اين فرد برای انجام كلاهبرداری هاي متعدد از كسبه و تجار، در شهرستان های تهران، بم و زاهدان تردد می كند که شب گذشته موفق شدند محل اختفای اين متهم را در شهر زاهدان شناسائی و او را در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كنند.

سردار رحيمي ادامه داد: اين كلاهبردار حرفه اي از سال ۹۳ به دليل دريافت وام های كلان از بانك های مختلف و عدم پرداخت اقساط در فهرست سياه بانك مركزي قرار گرفته و ممنوع المعامله بوده است.

وی بیان کرد: متهم در تحقيقات تخصصی كارآگاهان پليس اعتراف كرد پس از اينكه با تعدادي از كسبه در شهرستان هاي تهران، بم و زاهدان معامله انجام داد با پرداخت پول نقد اعتماد آنان را جلب و در معامله هاي بعدی با اين افراد، در قبال خريد كالا چك بلامحل صادر و از آنان ۸۰ ميليارد و ۸۵۰ ميليون ريال كلاهبرداری كرده است.

فرمانده انتظامی سيستان و بلوچستان با اشاره به اينكه در اين زمينه تاكنون ۱۹مال باخته از استان هاي تهران، كرمان و سيستان و بلوچستان شناسائی شده اند، خاطر نشان كرد: تجار و كسبه به منظور پيشگيری از سوء استفاده افراد فرصت طلب، در هنگام انجام معاملات اقتصادی دقت كنند تا گرفتار دام افراد سودجو نشوند.

انتهای پیام/

 
Share/Save/Bookmark