کد مطلب: 46121
 
آمارپايين گرايش به ورزشهاي همگاني در سيستان و بلوچستان نگران كننده است
استاندار سيستان و بلوچستان با اشاره به گرايش كمتر از يك درصدي مردم استان به ورزشهاي همگاني آنرا تهديدي براي سلامت مردم و نشاط جامعه خواند و خواستار تلاش بيشتر براي ترويج ورزش در بين مردم شد.
تاریخ انتشار : شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۹
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی، علی اوسط هاشمی در جلسه شورای ورزش همگانی استان لزوم انجام برنامه هاي فرهنگی برای جلب مردم به فعاليتهای ورزشی در پاركهای محلات، محوطه مدارس و ادارات را برشمرد و گفت: سبك زندگي جديد و آپارتمان نشيني نياز به تغيير روشهاي جلب مردم به فعاليتهاي فيزيكي و ورزشي را مي طلبد و بايد از تمامي ظرفيتها براي روي اوردن مردم به ورزش استفاده كرد.

استاندار آمار 25 ميليون نفري افراد داراي اضافه وزن مفرط ، 60 درصد عدم تمايل مردم به ورزش و آمار 40 درصدي بيماريهاي ناشي از كم تحركي در كشور را نگران كننده خواند و گفت: مديران ادارات استان بايد با ارزان سازي فعاليتهاي ورزشي، معرفي رابطان ورزشي در سازمانها و جذب افرادي كه تمايل به رهبري فعاليتهاي ورزشي در محلات را دارند نسبت به افزايش فعاليتهاي فيزيكي و حركات جسماني در بين مردم تلاش كنند.

هاشمي در ادامه خواستار راه اندازي ايستگاههاي ورزش و سلامت در شهرها و روستاهاي استان شد و شوراهاي روستايي و معلمان روستا را بهترين افراد براي راهبري فعاليتهاي ورزشي در روستاها عنوان كرد. وي همچنين برنامه ريزي براي شكل دادن فعاليتهاي ورزشي در منازل را از سوي دست اندركاران امر ورزش استان ضروري خواند.

استاندار اظهار داشت: فعاليتهاي ورزشي و نزديك كردن افراد به همديگر مي تواند باعث تقويت همدلي در بين احاد مردم و نهادينه شدن همبستگي اجتماعي شود.

مدير كل ورزش و جوانان استان نيز در اين جلسه با ارائه گزارشي از روند تلاشها براي همگاني كردن ورزش گفت: با ترويج ورزش همگاني مي توان از هزينه هاي فراواني كه براي امور درماني دركشور مي شود كاست.
حسين ثوري افزود: هم كنون 64 درصد جمعيت كشور دچار اضافه وزن هستند و كشور ما جزو ده كشور اول دنيا از نظر چاقي جمعيت است و مي طلبد مردم با رو اوردن به فعاليتهاي ورزشي از بيماريهاي ناشي از كم تحركي خود را مصون كنند.
وی گفت: با برنامه هاي فرهنگي و همكاري ادارات در نظر است ميزان مشاركت مردم استان در فعاليتهاي ورزشي را در سال 94 به 5 درصد برسانيم و هدف گذاري رساندن تعداد ورزشكاران استان در سال جاري به 100 هزار نفر را نيزدر دستور كار قرار داده ايم.
ثوری خواستار نقش آفريني بيشتر شهرداري هاي استان در امر ورزش همگاني و تخصيص اعتبار براي تقويت زيرساختهاي دهكده ورزشي زاهدان به منظور ترويج ورزش همگاني در اين مكان ورزشي شد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark