کد مطلب: 40045
 
خط آهن چابهار - زاهدان زمینه توسعه سیستان و بلوچستان را هموار می‌کند
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: احداث خط آهن چابهار به زاهدان، توسعه بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، احداث پتروشیمی و گازرسانی به تمام نقاط استان از جمله پروژه‌هایی است که زمینه توسعه سیستان و بلوچستان را هموار می‌کند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۴
خط آهن چابهار - زاهدان زمینه توسعه سیستان و بلوچستان را هموار می‌کند
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌اوسط هاشمی در سفر به شهرستان کنارک در دیدار با علما و بزرگان این شهرستان ضمن ابراز تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم، اظهار کرد: مسلمانان وامدار فکر و اندیشه امام حسین(ع) هستند زیرا او جان داد تا دین محمدی(ص) شکل گیرد.

وی افزود: امام حسین(ع) در قیام عاشورا کوشید تا نقش مدعیان دروغین که با نام اسلام سعی در ترویج کفر داشتند را برملا سازد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امسال سال طلایی سیستان و بلوچستان خواهد بود، عنوان کرد: قرار گرفتن در مسیر صنعتی شدن و نقش آفرینی در سطح ملی شواهد این ادعا خواهد بود.

هاشمی تصریح کرد: هر آنچه استان‌های دیگر ظرف مدت 25 سال گذشته برای رسیدن به وضعیت قابل قبول طی کرده‌اند، ما با همراهی مردم در چهار سال طی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: احداث خط آهن چابهار به زاهدان، توسعه بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، احداث پتروشیمی و گازرسانی به تمام نقاط استان از جمله پروژه‌هایی است که به سیستان و بلوچستان قواره خواهد داد.

استاندار سیستان و بلوچستان بر موقعیت دو شهرستان کنارک و چابهار در کشور اشاره کرد و گفت: ایران از سیستان و بلوچستان به دریای آزاد می‌گذرد و زایش‌های بنادر چابهار به شکل خوشه‌ای برای کشور صورت می‌گیرد.

هاشمی خطاب به علما و بزرگان شهرستان کنارک، افزود: اگر به توسعه استان نگاه بلند داشته باشیم موفق خواهیم بود، لذا از خرده نگاه‌ها بپرهیزیم.

وی بر نگاه جامع به شواری راهبردی سواحل مکران تاکید کرد و گفت: همه اقداماتی که در سواحل مکران اتفاق خواهد افتاد باید براساس برنامه‌ریزی دقیق صورت پذیرد تا در سال‌های آتی مشکل ساز نشود.

ائمه جمعه تشیع و تسنن کنارک و تعدادی از علما و بزرگان این شهرستان نیز در این دیدار به ارائه نقطه نظراتی در مورد مشکلات این شهرستان پرداختند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark