کد مطلب: 40389
 
چرایی ورود ایران به مذاکرات هسته‌ای/ تأثیرات به نتیجه رسیدن مذاکرات در جایگاه و سیاست‌های منطقه‌ای ایران
یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اگر در مذاکرات با توجه به خواسته‌‌های کشورمان از جمله لغو کامل تحریم‌ها و ... به نتیجه برسیم، یک پیروزی عظیم در عرصه بین‌المللی رقم خواهد خورد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۲
چرایی ورود ایران به مذاکرات هسته‌ای/ تأثیرات به نتیجه رسیدن مذاکرات در جایگاه و سیاست‌های منطقه‌ای ایران
 
به گزارش زاهدانه ، "عباس محمدنژاد" با اشاره به تاثیر نتیجه مذاکرات در سیاست‌های منطقه‌ای اظهار داشت: در بحث مذاکرات هسته‌ای ایران با دو استدلال وارد رایزنی‌ها شد.
 
وی ادامه داد: استدلال اول این بود که به دنیا نشان دهد که کشورمان به دنبال تعامل با دنیاست و آن چه که در رسانه‌های وابسته به غرب مطرح می شود درست نیست.
 
این کارشناس سیاست خارجی افزود: استدلال دوم نیز این بود که از نظر داخلی عده‌ای تلاش می‌کردند مشکلات ما را با مسائل هسته‌ای و به ویژه در تعامل با آمریکا گره بزنند در نتیجه ایران به مذاکرات ورود پیدا کرد تا به قشری از افراد و سیاسون داخلی ثابت کند که در این رابطه ما نیستیم که با آنها مشکل داریم.
 
محمدنژاد تصریح کرد: روند مذاکرات نشان می‌دهد که ایران همکاری‌های لازم را با 1+5 صورت داده و در بحث توافق‌نامه ژنو نیز به تمامی تعهدات خود عمل کرده است.
 
وی تاکید کرد: اگر در مذاکرات با توجه به خواسته‌های ایران از جمله لغو کامل تحریم‌ها، غنی‌سازی واقعی، ادامه پژوهش و توسعه برنامه هسته‌ای و ادامه عملکرد نیروگاه آب سنگین اراک، به نتیجه برسیم یک پیروزی عظیم در عرصه بین‌المللی رقم خواهد خورد.
 
این کارشناس سیاست خارجی اضافه کرد : با وجود این پیروزی جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران افزایش خواهد یافت.
 
محمدنژاد در پایان خاطرنشان کرد: اگر در مذاکرات به نتیجه‌ نرسیم جایگاه ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی تغییری نکرده و در همان قدرت باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark