کد مطلب: 35629
 
شورای حل اختلاف کریم آباد زاهدان افتتاح شد
با حضور رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان و جمعی از بزرگان و معتمدان، شعبه شورای حل اختلاف ویژه صلح و سازش، در منطقه کریم آباد شهرستان زاهدان افتتاح شد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۴
شورای حل اختلاف کریم آباد زاهدان افتتاح شد
 
به گزارش زاهدانه ، محمدرضا طاهری امروز در مراسم افتتاح شورای حل اختلاف کریم آباد اظهار داشت: راه‌اندازی و افتتاح شورای حل اختلاف کریم آباد در ماه مبارک رمضان، ماه صلح و دوستی اقدامی بسیار ارزشمند و بزرگ است.

وی افزود: با توجه به فرهنگ غنی مردم سیستان و بلوچستان در بحث صلح و سازش و همچنین اهمیت نقش بزرگان و معتمدان در این استان، باید برای ترویج فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین بیش از پیش عمل شود.

طاهری با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف از بطن و وجود مردم هستند گفت: رسالت اصلی شوراهای حل اختلاف صلح و سازش است و باید شوراهای حل اختلاف در راستای کاهش جرائم عمل کنند و در واقع شوراها ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد صلح و برقراری امنیت در جامعه هستند.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف فریضه امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار دهند و با اصلاح ذات‌البین برای خدمت به مردم تلاش کنند.

طاهری گفت: ترویج فرهنگ صلح و سازش در سطح کشور به ویژه در استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان که بافت قومی و طایفه ای دارند می‌توانند در کاهش حجم ورودی پرونده و اقتدار دستگاه قضایی مثمر‌ثمر باشد.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان خطاب به بزرگان و ریش سفیدان حاضر در جلسه گفت: بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان باید با اعضای شوراهای حل اختلاف همکاری صمیمانه‌تری داشته باشند تا بسترهای صلح و سازش در منطقه بیش از پیش گسترانیده شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark