کد مطلب: 34122
 
مراسم هفت تیر در زاهدان برگزار می شود
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: حادثه هفت تیرماه 1360 به عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامی و خون پاک شهدای این حادثه تداوم انقلاب عظیم و شکوهمند اسلامی را تضمین کرد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۴
 
به گزارش زاهدانه ، حجت الاسلام ˈعباس دانشیˈ روز چهارشنبه در نشست ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این حادثه یکی از رویدادهای بزرگ انقلاب اسلامی بود، افزود: مراسم هفتم تیرماه در زاهدان ساعت 10 صبح در مسجد جامع این شهر با حضور آیت الله موحدی کرمانی و در زابل عصر روز جمعه ششم تیرماه در بقعه شهید سید محمد تقی حسینی طباطبایی با حضوراقشار مختلف مردم برگزار می شود.
وی گفت : این حادثه زمانی اتفاق افتاد که کشور در شرایط حساس تاریخی با بحران های بسیار گسترده ای هم از ناحیه منافقین و دشمنان داخلی و هم در مرزهای کشور از ناحیه دولت بعثی عراق رو به رو بود.

وی اظهار داشت: خون پاک شهدای هفتم تیر در سال 1360 نهال نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری و به شایستگی از آسیب پذیری حفظ کرد.

وی گفت: در این حادثه تاریخی دو شهید از سیستان و بلوچستان /شهید آیت الله سید محمد تقی حسینی طباطبایی سید الشهدای استان و شهید مالکی فرماندار وقت شهرستان ایرانشهر/، تقدیم انقلاب اسلامی شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: شهید حسینی طباطبایی محور مبارزان دوران شاهنشاهی در استان بود و بیت این شهید بزرگوار نیز کانون مبارزه علیه رژیم پهلوی و مرکزی برای انتشار معارف انقلاب اسلامی بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این شهید بزرگوار به عنوان نماینده حضرت امام خمینی(ره) و شخصیت مورد وثوق دولتمردان نقش مهمی در تدام انقلاب اسلامی و توسعه دستاوردهای آن در منطقه ایفا کرد.

دانشی گفت: شهید حسینی طباطبایی به عنوان یک روحانی بزرگوار به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ظهور و بروز یافت و در این مجلس نقش تعیین کننده ای در جریان فعالیت سیاسی نیروهای انقلاب علیه منافقین و شخص بنی صدر داشت.


به گزارش زاهدانه ، منافقان کوردل در هفتم تیرماه سال 1360 با انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در تهران دکتر بهشتی و 72 نفر از یاران امام امت را به شهادت رساندند.
Share/Save/Bookmark