کد مطلب: 28613
 
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:
مسئولیت‌پذیری مهم‌ترین مؤلفه در وحدت حوزه و دانشگاه است
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: امانتداری و مسئولیت‌پذیری مهم‌ترین مؤلفه در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه‌ است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۴

به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امشب در ویژه برنامه وحدت حوزه و دانشگاه در نهاد نمایندگی ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه وحدت در زمینه پاسداری و امانت داری از ارزش‌های نظام است.

وی با تشریح نقش حوزه و دانشگاه در منطقه تصریح کرد: حوزه باید بستر را برای دانشگاه فراهم کند و دانشگاه نیز با شناخت کامل از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان زمینه را برای توسعه سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف فراهم کند.

 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز با تاکید بر اینکه حفظ ارزش‌های اسلامی رسالت مهم مراکز علمی است، خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه و رسالت مراکز علمی احیا و حفظ ارزش‌های اسلامی در جامعه است.

مولوی نظیر احمد سلامی بیان داشت: حوزه و دانشگاه باید شاخص‌ها و ارزش‌های اسلامی را حفظ، احیا و آنها را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

وی افزود: یکی از ملزومات حوزه و دانشگاه این است که فارغ‌التحصیلان حوزوی رنگ دانشگاهی و دانشگاهیان نیز رنگ حوزی داشته باشند.

رئیس منطقه 14 دانشگاه اسلامی نیز با بیان اینکه رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی تقویت برنامه‌های پژوهشی است گفت: نگاه و رویکرد دانشگاه آزاد حرکت به سمت برنامه‌ها و طرح‌های پژوهشی است.

عیسی ابراهیم‌زاده اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها بسترهای توسعه و پیشرفت فراهم شده به طوریکه دانشگاه علاوه بر جنبه‌های آموزشی در زمینه‌های پژوهشی نیز بسیار موفق بوده اند.

وی به تشریح عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بعد از انقلاب عدالت آموزشی را در تمام کشور برقرار و امکان تحصیل و ارتقای علمی را برای جوانان فراهم کرده است.

ابراهیم‌زاده بیان داشت: هم‌اکنون 10 واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی با 30 هزار دانشجو در استان در حال فعالیت است و یک سوم دانشجویان استان در دانشگاه آزاد درحال تحصیل هستند.

وی عنوان کرد: این دانشگاه علاوه بر گسترش کمی به سمت گسترش کیفی نیز پیش رفته و نگاه و رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی حرکت به سمت پژوهش است.

در این جلسه چند تن از اعضای هئیت علمی دانشگاه‌های استان نیز به تشریح سخنان در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه پرداختند.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark