کد مطلب: 43725
 
گفت‌وگوی سیاسی تنها راهکار حل مسائل یمن است
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران همواره از برقراری صلح در منطقه حمایت می‌کند، گفت: سوءتفاهمات بین گروه‌های سیاسی یمن باید از طریق گفت‌وگو حل شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۲
گفت‌وگوی سیاسی تنها راهکار حل مسائل یمن است
 
به گزارش زاهدانه ، دکتر علی لاریجانی که برای شرکت در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی به ترکیه سفر کرده است، سه‌شنبه 30 دی‌ماه با نایب رئیس مجلس یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که کشور یمن تاریخ کهنی دارد، افزود: امیدوارم مسائل داخلی یمن هر چه زودتر حل شود.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: ایران همواره برای برقراری ثبات در تمامی کشورها تلاش می‌‌کند و در موضوع یمن نیز از تمامی ظرفیت خود برای ایجاد صلحی پایدار استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: امیدوارم تمام کشورهای اسلامی با اتحاد و همفکری بتوانند زمینه پیشرفت مسلمانان را ایجاد کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط ناامنی، پیشرفت حاصل نمی‌شود، یادآور شد: اگر سوءتفاهم‌هایی بین گروه‌های مختلف سیاسی در کشور یمن وجود دارد، باید از طریق گفت‌وگو مسائل حل شود و در این زمینه نقش پارلمان می‌تواند موثر باشد.

نایب رئیس مجلس یمن با اشاره به نقش سازنده ایران در منطقه گفت: آقای دکتر لاریجانی شما یک شخصیت بین المللی تاثیرگذار هستید، بنابراین امیدوارم تمام تلاش خود را انجام دهید تا زمینه برقراری ثبات در یمن فراهم شود.

وی افزود: هر نوع کشتاری می‌تواند زیان‌های اجتماعی در پی داشته باشد، بنابراین باید همه کشورهای اسلامی برای برقراری ثبات و صلح پایدار تلاش کنند.

نایب رئیس مجلس یمن در پایان افزود: در یمن تلاش‌هایی برای رفع فساد صورت گرفته که امیدوارم به نتیجه مطلوب منتهی شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark