کد مطلب: 38981
 
دولت و مجلس مسیر درستی را برای بهبود شرایط اقتصادی دنبال می‌کنند
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مسائلی که باعث شده شرایط کشور به سمت درست هدایت شود، امیدواری است که در مردم به وجود آمده و نباید بگذاریم این امیدواری مخدوش شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۲۹
دولت و مجلس مسیر درستی را برای بهبود شرایط اقتصادی دنبال می‌کنند
 
به گزارش زاهدانه به نقل از خانه ملت، دکترعلی لاریجانی در نشست مشترک مجلس و دولت با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: سخنرانی و مصاحبه‌های ایشان سنجیده بود و نشان می‌داد که مشی عقلانی و درستی را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند و از این جهت از رئیس جمهور و وزیر خارجه که تلاش وافری را انجام داده‌اند تشکر می‌کنم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علامت مثبت در اقتصاد کشور در جهات مختلف دیده می‌شود و این نشان می‌دهد که دولت و مجلس مسیر درستی را برای بهبود شرایط اقتصادی دنبال می‌کنند.
 
وی یادآور شد: به یاد داشته باشیم شرایطی را گذرانده‌ایم که تورم به صورت روزانه تغییر می‌کرد و رشد اقتصادی منفی 5 خسارت بسیاری برای کشور به بار آورد و اکنون مشاهده می‌شود مسیر در سمت درست هدایت می‌شود که این نتیجه تلاش خیلی خوب دولت در این زمینه بوده است.
 
دکتر لاریجانی تصریح کرد: بسیاری از مسائلی که باعث شد شرایط کشور به سمت درست هدایت شود امیدواری مردم است و این موضوع باعث شد که مردم بیایند و سرمایه‌گذاری کنند و بخش‌های مختلف اقتصادی را حمایت کرده و به تولید توجه کنند.
 
وی اضافه کرد: این امیدواری دلایل مختلفی دارد و یکی ازدلایل این است که مردم احساس می‌کنند رفتار معقولی در دولت وجود دارد و اشکالات دیده و حل می‌شوند. همچنین مردم به حل مسائل هسته‌ای امیدوار هستند و اینکه دیپلماسی درستی در مسائل منطقه‌ای و بین‌الملل دنبال می‌شود. همه اینها کمک می‌کند که امیدواری در دل مردم به وجود بیاید و نباید بگذاریم این امیدواری مخدوش شود.
 
رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: این عامل مهمی در ثبات و انگیزه در سرمایه‌گذاری می‌باشد.

دکترعلی لاریجانی در نشست خبری مشترک با رئیس مجلس پس از پایان نشست مشترک مجلس و دولت گفت: در اینجا از دکتر روحانی و اعضای هیات دولت که دعوت مجلس را برای حضور در این نشست پذیرفتند، تشکر می‌کنم. جلسه امروز بسیار خوب و مطلوب بود و در آن تعدادی از روسای کمیسیون‌های مجلس نظرات خود را درخصوص بهبود شرایط مطرح کردند و رئیس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت نیز درباره شرایط اقتصادی کشور و اقدامات مثبت صورت گرفته برای بهبود شرایط توضیحاتی را بیان کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه یک هم‌نظری میان دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی وجود دارد که قطعاً این موضوع باید در لایحه بودجه 94 و برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد. از طرف دیگر با همفکری باید مسیر اقتصادی کشور را به صورتی تعیین کنیم که مشکل بیکاری و تورم وضع بهتری پیدا کنند و فکر می‌کنم که اگر این مسیر درست طی شود، شرایط اقتصادی کشور را می‌توان کاملا متحول کرد. 

وی افزود: در نشست امروز همچنین درباره سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک و مذاکرات هسته‌ای بحث شد. همچنین مسائل منطقه‌ای دارای اهمیت بالایی است که این موضوعات باید مورد توجه دولت و مجلس باشد.

رئیس نهاد قانونگذاری برگزاری جلسات مشترک میان مجلس و دولت را مفید دانست و گفت: قطعاً باید از نگاه‌ها و نتایج این جلسه در پیش‌برد اهداف کشور به ویژه تصویب بودجه سال آینده استفاده کنیم.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark