کد مطلب: 44716
 
تومور جریان‌های تکفیری باید در مجامع علمی درمان شود
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: همایش مذاهب اسلامی با محوریت بررسی جریان‌های تکفیری دنبال می‌شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۱
 
تومور جریان‌های تکفیری باید در مجامع علمی درمان شود
به گزارش زاهدانه، آیت الله عباسعلی سلیمانی در نشست مطبوعاتی بیست و ششمین همایش علمی – تحقیقی مذاهب اسلامی که صبح امروز ( 25 بهمن) در سالن کنفرانس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد؛ گفت: برگزاری همایش مذاهب اسلامی یکی از زیباترین کارهایی است که در استان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این همایش جمعیت قابل توجهی از عالمان شیعه و سنی هستند که در کنار یکدیگر به انجام گفتمان علمی می‌پردازند و بسیاری از ابهامات و شبهاتی را که ممکن است در اذهان به وجود آمده باشد، برطرف می‌کنند.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: بسیاری از مواردی که دشمن مورد هجمه خود قرار می‌دهد و درصدد اختلاف‌افکنی بین مسلمانان است، به تناسب زمان و مکان در همایش مذاهب اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است. امسال نیز این همایش با بحث و بررسی جریان‌های تکفیری دنبال می‌شود زیرا در شرایط کنونی که اسلام به این تومور وخیم دچار شده، جوامع علمی باید به درمان آن بپردازند.
وی در خصوص تعداد مقالات پذیرش شده در هر کمیسیون اظهار داشت: مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش در سه کمیسیون کلامی و فقهی، اجتماعی و بانوان مورد بررسی قرار گرفته است؛ در کمیسیون کلامی و فقهی از 36 مقاله ارسال شده 16 عدد پذیرفته شده است؛ همچنین در کمیسیون اجتماعی از 37 مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش، 25 اثر و در کمیسیون بانوان از 32 اثر ارسال شده، 15 مقاله به مرحله داوری رسیده‌اند.
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اشاره کرد: شرکت‌کنندگان در همایش مذاهب اسلامی علاوه بر سیستان و بلوچستان، استان‌های تهران، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان، گلستان و کردستان را نیز در بر می‌گیرند. همچنین سخنران شاخص همایش، آیت الله اراکی مسؤول مجمع التقریب اسلامی است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark